Forum CDRinfo.pl

Forum CDRinfo.pl (https://forum.cdrinfo.pl/)
-   Off topic (https://forum.cdrinfo.pl/f5/)
-   -   Wiadomości... (MOD edit: tydzień BANA za politykę w tym temacie. Czytaj post #1). (https://forum.cdrinfo.pl/f5/wiadomosci-mod-edit-tydzien-bana-za-polityke-tym-temacie-czytaj-post-1-a-66551/)

ed hunter 21.08.2012 13:00

Cytat:

Aby dotrzeć na Marsa, podróżują do Paryża... Na liście służbowych wycieczek naszych parlamentarzystów jest seminarium do spraw kosmosu w stolicy Francji oraz udział w misji obserwacyjnej wystrzelenia statku kosmicznego z Gujany Francuskiej. Koszt? 30 tysięcy złotych. Oczywiście z naszych kieszeni.

- Podbój przestrzeni kosmicznej to dziejowa konieczność - przekonuje szef sejmowej Grupy ds. Kosmosu Bogusław Wontor z SLD. Sugeruje, że z racji globalnego ocieplenia trzeba się przygotować do... kolonizacji Marsa. I funduje sobie i innym posłom regularne wycieczki do Francji. (Na szczęście parlamentarzyści jeszcze w kosmos nie latają, bo można byłoby sobie wyobrazić rachunki...).
http://fakty.interia.pl/polska/news/...slow,1834195,3

k***a

Szybkowski 21.08.2012 13:08

No ja mieliby nie jechać? Kurcze... sprawy kosmiczne to my przecież polska pierwsza liga jesteśmy, debeściaki. a te marne 30 tysi to wypada na łebka po mniej niż centa pewnie jak podzielić na obywateli...
P.S Zbieram na chatę, potrzebuję jeszcze 20 tysi, może i dla mnie obywatela by się zrzucili?
... bez komentarza bo mnie szlag trafia jak o marso-politykach słyszę

demek 21.08.2012 13:40

http://film.onet.pl/wiadomosci/tony-...wiadomosc.html

buuuuuuu

M@X 21.08.2012 23:13

:-(

:buu:

pali 22.08.2012 17:30

Jest ciekawa sprawa z budową II linii metra warszawskiego.

Ogólnie w Warszawie jest problem z tzw. kurzawką - to jest taka galareta z piasku i wody, ciężko w tym budować tunel

http://pl.wikipedia.org/wiki/Histori...ra_w_Warszawie

II linia metra ma przechodzić przez Wisłę ze strony lewej (Centrum) na prawą czyli na Pragę.

Centrum leży na potężnym wzniesieniu, tzw. Skarpa Warszawska, z którą co rusz są problemy wodno-geologiczne. Natomiast Praga jest niewiele wyżej od Wisły, tutaj nigdy nie budowało się głębokich piwnic, bo to teren podmokły.

No i zawaliło się już po stronie Centrum:
http://www.rynek-kolejowy.pl/34833/G...d_kontrola.htm
Wzdłuż Wisły biegnie tunel drogowy (Wisłostrada) a stacja budowana jest pod tym tunelem - 25 metrów pod poziomem gruntu, kilkadziesiąt metrów od Wisły.

Powracają pytania dlaczego metro nie jest budowane na estakadach i mostem przez Wisłę. Też mi się to wydawało naturalne, a w latach 90 przy budowie Mostu Świętokrzyskiego było lobby, które chciało włączyć taki projekt do jego konstrukcji.

Wydaje mi się dziwactwem ta podziemna budowa; udać to się pewnie uda - ale jakie będą koszty utrzymania, usuwania awarii?

Ale z drugiej strony istnieje tunel pod kanałem La Manche, a nawet niedawno oddany do użytku tunel pod Wisłą, tyle że ściekowy.

Nie wiem co o tym myśleć.

ed hunter 22.08.2012 17:48

Ja sobie myślę, że jak już ten niepotrzebny tunel na Powiślu wsadzili w ziemię i ze skarpy muszą nurkować kilkadziesiąt metrów, to łatwiej i taniej byłoby most postawić nad, ale ja się nie znam.
Trafili na paskudę przy dojściu do Wisły, co trafią pod dnem? :O
Ale ja się nie znam. Chłopski rozum mówi inaczej, miszczowie wiedzą lepiej. :]

Ciekawe, czy na sam koniec, po ogromnych kosztach i ogromnym opóźnieniu, pomijając już to kilkuletnie, nie okaże się, że trzeba most budować. Tylko teraz gdzie? Tam jest gęsta zabudowa...

pali 22.08.2012 18:25

Pamiętasz panoramę Warszawy na DT Centrum? Ludzie pytali czy te zielone to Kampinos :) Taka to gęsta zabudowa w Warszawie.

Nad samą Wisłą po obu stronach nic nie ma. Na Powiślu przecież są baraki przy Dobrej, w ostateczności jakieś budynki z lat 50, mało warte. Po praskiej stronie puszcza w Porcie Praskim, dalej obszerna postmodernistyczna Kijowska, dalej ogródki działkowe do Boruty, Zamieniecka i już jesteśmy na przestronnej Radzymińskiej. Dalej na Bródno i Białołękę można kilkoma wariantami. Wszędzie tam pięknie wyglądałyby estakady. I jak przyjemnie jechałoby się :)

No ale metro to nie tramwaj, nie może sobie kręcić i podejrzewam, że konieczność zlikwidowania 10-20 budynków okazałaby się niewykonalna politycznie. Albo nie daj Boże ogródków. I tutaj pies pogrzebany.

Obejrzałem sobie mapę i po 15 latach jednak dochodzę do wniosku, że ciężki idiotyzm z tym podziemnym metrem na Pragę. Na dodatek nigdy nie usłyszałem żadnych argumentów! Jedyne co pamiętam, to że nie mamy odpowiednich pociągów. Ale przecież można zbudować lekki tunel na estakadzie no i zamówić inne pociągi, które i tak są kupowane.

Pod Wisłą to ja stawiam na niewypały, to samo w Porcie Praskim.

Do tego wszystkiego ciągle nie ma rewitalizacji SKM. Ostatnio była afera z zapomnianym przystankiem Praga, ZTM o nim zapomniał....

ed hunter 22.08.2012 18:45

Nie byłem pewny, czy to faktycznie po południowej stronie ma iść, rowerem tam nie jeździłem od dawna, a samochodem bez sensu w ślepą uliczkę, teraz po focie widzę, wyjście musiałoby nastąpić sporo wcześniej, a tam faktycznie mało jest (jeszcze popatrzę na mapie. Jak byłem dawno temu w Pradze, to tam metro na przedmieściach jechało właśnie w takim betonowym tunelu nad ziemią, że nie zakłócało miejscowego ruchu, mało tego, wtedy była tylko stacja końcowa oddana do użytku, żeby turyści mogli dojechać na ogromny parking dla autobusów.

Reetou 22.08.2012 18:46

Cytat:

Napisany przez pali (Post 1219635)
Ale przecież można zbudować lekki tunel na estakadzie no i zamówić inne pociągi, które i tak są kupowane.

Żartujesz chyba... Przecież jest to niemożliwe z definicji...

Zientarskiemu po wypadku dziabnęli prawo jazdy, więc porusza się skuterkiem. I dzisiaj rozjechał tym skuterkiem pieszego na pasach...

http://nocoty.pl/title,Zientarski-po...l?ticaid=6f08b

pali 22.08.2012 19:53

Edek, most z tunelem mógłby iść na poziomie Świętokrzyskiego, myślę że wyjście mogłoby być już za linią budynków albo niewiele bliżej centrum. Nie potrzeba dookoła całej przybrzeżnej infrastruktury, jak przy moście drogowym - to byłaby wręcz kameralna konstrukcja.

Vce prezydent Wojciechowski powiedział: "Jestem przekonany, że w XXI wieku są techniczne możliwości zbudowania metra pod tunelem Wisłostrady i Wisłą." - więc i na powierzchni dałoby się zrobić :)

Nie wiem czy wiecie, że nazwa Dobra jest ironiczną :) Dobra dla wody, śmieci itd To jest w ogóle sztuczny teren, wysypisko z ostatnich 500 lat. Jestem laikiem, no ale... przecież w takim terenie trzeba zejść 100 metrów niżej, jak np. w Petersburgu i jak kiedyś na Pradze próbowano.

Lubię kolej, ale nigdy starałem się o tym nie rozmawiać. Żeby nie denerwować się. Niemniej dzień przed tym zalaniem stacji oglądałem z Matką budowę i tłumaczyłem jej, jak to fajnie kiedyś pierdyknie :D Zobaczycie, że za 5, 10, 15 lat będziemy w kółko słyszeć o przeciekach w tych tunelach.

ed hunter 22.08.2012 20:56

Wpompowanie tam milionów ton betonu zatka dziurę, wieśwarszawiaki się ucieszą i zagłosują na bufetową, reszta nieistotna.

Kris 22.08.2012 20:58

http://www.facebook.com/JuniorBrandManager

Polecam :D

pali 22.08.2012 21:10

Żeby tak wpadła do tej dziury... z betonem.

ed hunter 23.08.2012 06:35

Może jest za wcześnie, kawy nie piłem, nie łapię kim jest ta pani? :blink:

ed hunter 23.08.2012 13:30

Pali, nie dokazuj.


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 18:43.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.