![]() |
|
Cytat:
k***a |
No ja mieliby nie jechać? Kurcze... sprawy kosmiczne to my przecież polska pierwsza liga jesteśmy, debeściaki. a te marne 30 tysi to wypada na łebka po mniej niż centa pewnie jak podzielić na obywateli...
P.S Zbieram na chatę, potrzebuję jeszcze 20 tysi, może i dla mnie obywatela by się zrzucili? ... bez komentarza bo mnie szlag trafia jak o marso-politykach słyszę |
|
:-(
:buu: |
Jest ciekawa sprawa z budową II linii metra warszawskiego.
Ogólnie w Warszawie jest problem z tzw. kurzawką - to jest taka galareta z piasku i wody, ciężko w tym budować tunel http://pl.wikipedia.org/wiki/Histori...ra_w_Warszawie II linia metra ma przechodzić przez Wisłę ze strony lewej (Centrum) na prawą czyli na Pragę. Centrum leży na potężnym wzniesieniu, tzw. Skarpa Warszawska, z którą co rusz są problemy wodno-geologiczne. Natomiast Praga jest niewiele wyżej od Wisły, tutaj nigdy nie budowało się głębokich piwnic, bo to teren podmokły. No i zawaliło się już po stronie Centrum: http://www.rynek-kolejowy.pl/34833/G...d_kontrola.htm Wzdłuż Wisły biegnie tunel drogowy (Wisłostrada) a stacja budowana jest pod tym tunelem - 25 metrów pod poziomem gruntu, kilkadziesiąt metrów od Wisły. Powracają pytania dlaczego metro nie jest budowane na estakadach i mostem przez Wisłę. Też mi się to wydawało naturalne, a w latach 90 przy budowie Mostu Świętokrzyskiego było lobby, które chciało włączyć taki projekt do jego konstrukcji. Wydaje mi się dziwactwem ta podziemna budowa; udać to się pewnie uda - ale jakie będą koszty utrzymania, usuwania awarii? Ale z drugiej strony istnieje tunel pod kanałem La Manche, a nawet niedawno oddany do użytku tunel pod Wisłą, tyle że ściekowy. Nie wiem co o tym myśleć. |
Ja sobie myślę, że jak już ten niepotrzebny tunel na Powiślu wsadzili w ziemię i ze skarpy muszą nurkować kilkadziesiąt metrów, to łatwiej i taniej byłoby most postawić nad, ale ja się nie znam.
Trafili na paskudę przy dojściu do Wisły, co trafią pod dnem? :O Ale ja się nie znam. Chłopski rozum mówi inaczej, miszczowie wiedzą lepiej. :] Ciekawe, czy na sam koniec, po ogromnych kosztach i ogromnym opóźnieniu, pomijając już to kilkuletnie, nie okaże się, że trzeba most budować. Tylko teraz gdzie? Tam jest gęsta zabudowa... |
Pamiętasz panoramę Warszawy na DT Centrum? Ludzie pytali czy te zielone to Kampinos :) Taka to gęsta zabudowa w Warszawie.
Nad samą Wisłą po obu stronach nic nie ma. Na Powiślu przecież są baraki przy Dobrej, w ostateczności jakieś budynki z lat 50, mało warte. Po praskiej stronie puszcza w Porcie Praskim, dalej obszerna postmodernistyczna Kijowska, dalej ogródki działkowe do Boruty, Zamieniecka i już jesteśmy na przestronnej Radzymińskiej. Dalej na Bródno i Białołękę można kilkoma wariantami. Wszędzie tam pięknie wyglądałyby estakady. I jak przyjemnie jechałoby się :) No ale metro to nie tramwaj, nie może sobie kręcić i podejrzewam, że konieczność zlikwidowania 10-20 budynków okazałaby się niewykonalna politycznie. Albo nie daj Boże ogródków. I tutaj pies pogrzebany. Obejrzałem sobie mapę i po 15 latach jednak dochodzę do wniosku, że ciężki idiotyzm z tym podziemnym metrem na Pragę. Na dodatek nigdy nie usłyszałem żadnych argumentów! Jedyne co pamiętam, to że nie mamy odpowiednich pociągów. Ale przecież można zbudować lekki tunel na estakadzie no i zamówić inne pociągi, które i tak są kupowane. Pod Wisłą to ja stawiam na niewypały, to samo w Porcie Praskim. Do tego wszystkiego ciągle nie ma rewitalizacji SKM. Ostatnio była afera z zapomnianym przystankiem Praga, ZTM o nim zapomniał.... |
Nie byłem pewny, czy to faktycznie po południowej stronie ma iść, rowerem tam nie jeździłem od dawna, a samochodem bez sensu w ślepą uliczkę, teraz po focie widzę, wyjście musiałoby nastąpić sporo wcześniej, a tam faktycznie mało jest (jeszcze popatrzę na mapie. Jak byłem dawno temu w Pradze, to tam metro na przedmieściach jechało właśnie w takim betonowym tunelu nad ziemią, że nie zakłócało miejscowego ruchu, mało tego, wtedy była tylko stacja końcowa oddana do użytku, żeby turyści mogli dojechać na ogromny parking dla autobusów.
|
Cytat:
Zientarskiemu po wypadku dziabnęli prawo jazdy, więc porusza się skuterkiem. I dzisiaj rozjechał tym skuterkiem pieszego na pasach... http://nocoty.pl/title,Zientarski-po...l?ticaid=6f08b |
Edek, most z tunelem mógłby iść na poziomie Świętokrzyskiego, myślę że wyjście mogłoby być już za linią budynków albo niewiele bliżej centrum. Nie potrzeba dookoła całej przybrzeżnej infrastruktury, jak przy moście drogowym - to byłaby wręcz kameralna konstrukcja.
Vce prezydent Wojciechowski powiedział: "Jestem przekonany, że w XXI wieku są techniczne możliwości zbudowania metra pod tunelem Wisłostrady i Wisłą." - więc i na powierzchni dałoby się zrobić :) Nie wiem czy wiecie, że nazwa Dobra jest ironiczną :) Dobra dla wody, śmieci itd To jest w ogóle sztuczny teren, wysypisko z ostatnich 500 lat. Jestem laikiem, no ale... przecież w takim terenie trzeba zejść 100 metrów niżej, jak np. w Petersburgu i jak kiedyś na Pradze próbowano. Lubię kolej, ale nigdy starałem się o tym nie rozmawiać. Żeby nie denerwować się. Niemniej dzień przed tym zalaniem stacji oglądałem z Matką budowę i tłumaczyłem jej, jak to fajnie kiedyś pierdyknie :D Zobaczycie, że za 5, 10, 15 lat będziemy w kółko słyszeć o przeciekach w tych tunelach. |
Wpompowanie tam milionów ton betonu zatka dziurę, wieśwarszawiaki się ucieszą i zagłosują na bufetową, reszta nieistotna.
|
|
Żeby tak wpadła do tej dziury... z betonem.
|
Może jest za wcześnie, kawy nie piłem, nie łapię kim jest ta pani? :blink:
|
Pali, nie dokazuj.
|
Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 18:43. |
|
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.