Forum CDRinfo.pl

Forum CDRinfo.pl (https://forum.cdrinfo.pl/)
-   Homebrew (https://forum.cdrinfo.pl/f106/)
-   -   [ARTYKUŁ][PS2] FreeMCBoot i ESR (https://forum.cdrinfo.pl/f106/artykul-ps2-freemcboot-esr-79552/)

Berion 14.11.2009 23:24

Powyższy warunek + taki że musi być zgodny. Jak nie będzie to krótko mówiąc dupa zbita. ;)

Gdyby cross region był taki łatwy do wykonania byłaby taka opcja w instalatorze nie sądzisz? Zresztą, od jakiegoś czasu do TODO dla wersji 1.8c/1.9 zaproponowałem możliwość zrobienia dumpa i odczyt MCID z/na zew. na mc/mass. Wtedy można by poprosić kogoś z internetu o zrobienie obrazu karty ze swoją instalacją, przesłanie, wgranie tego na kartę osoby która o to prosiła i podmianę tego identyfikatora bezpośrednio w FMCB. Mógłbym nawet wtedy dać na stronę gotowe obrazy dla multi dla wszystkich 8 regionów (chociaż sądząc po pytaniach userów którzy przerasta granice pojmowania sama instalacja na karcie to podmiana mcid byłaby dla nich czymś na miarę rozszczepienia jądra atomu :P).

loki7777 15.11.2009 09:31

A w ogole jest free mc boot jeszcze rozwijany? Jest moze jakas oficjalna strona projektu?

Berion 15.11.2009 13:38

Cytat:

Napisany przez loki7777 (Post 1059118)
A w ogole jest free mc boot jeszcze rozwijany? Jest moze jakas oficjalna strona projektu?

Ciężko powiedzieć. Na chwilę obecną prawie na pewno nie. Kontakt z Jimmikaelkael miałem przy okazji pracy nad gui, później parę razy zaproponowałem kilka innych opcji/rozwiązań. Ostatnio też robiliśmy gui do Artemisa, zaś obecnie pracuje nad implementacją SMB do OpenUSB Loadera.

ALE - jest jeszcze całkiem sporo do zrobienia w tej kwestii i Jimmi ponoć ma jeszcze do tego kiedyś wrócić, także nie można definitywnie powiedzieć, że koniec z FMCB. I tak w obecnej formie bije na głowę Memor32 i MemoryPlus razem wzięte. Co jest do zrobienia? Na pewno to żeby FMCB dał się zainstalować uruchamiany przez inny program z nośników optycznych (w tej chwili się nie da bo nie będzie znajdować zew. plików mimo, że one tam są), kwestia tego MCID i najciekawsza to opracowanie tego samego ale dla HDD (IDE oczywiście).

Czas pokaże. Oficjalna strona projektów FMCB i ESR to forum psx-scene.com.

- - -

Mam też małą prośbą do użytkowników, którzy chcą wesprzeć tutorial. ;) Mianowicie potrzebne dwie foty dobrej jakości. Jedna przedstawiająca sticker z date code 3d w dowolnym modelu z serii SCPH-9xxxx (numer seryjny sam zamażę, ale jak mi ktoś nie ufa może sam, tylko prosiłbym, żeby było to chociaż estetyczne :P). A druga z uLE i debug info gdzie widać 0230xxxxxxxxxxxxxxxxxx.

pavel54 21.11.2009 17:54

Witam, jeśli będe miał konsole ps2 z wgranym na karcie pamięci FMCB to będe mógł odpalać gierki z psx?? (mam dwie kopie zapasowe które chciałbym uruchomić), pytam dlatego bo już się zamotałem czytając artykuł o ps2, pisze tam że traci się kontrole nad konsolą gdy przechodzi ona w tryb psx z ps2 i "kasowana zostaje karta pamięci"??? czy to wiąże się z utratą FMCB i save'ów????? chyba że sprawdzę to oryginałem (z psx)

Sorki jeżeli jest to proste pytanie a ja tak lamie:)

loki7777 21.11.2009 18:27

Zacytowal bys ten fragment o usuwaniu save'ow z karty. Nie uruchomisz kopii gry z psx'a.

pavel54 21.11.2009 18:36

Aha, no trudno ;)

Berion 21.11.2009 19:33

No właśnie, zacytuj bo coś pomieszałeś. :P

pavel54 22.11.2009 15:10

Prosze bardzo:

"Zastanawiające jest to w jaki sposób te gry są emulowane, bowiem po przejściu w tryb PSX, całkowicie tracimy kontrolę nad PS2 (uruchamia się kernel PSXa). Poza tym moduły są ładowane do pamięci IOP, a ten procesor i pamięć są właśnie wykorzystywane podczas pracy w trybie PSX (tylko cpu zostaje zwolniony z 36 do 33MHz), ponadto przy starcie, pamięć zostaje wyczyszczona przez kernel (jeszcze przed przejściem w tryb PSX). Niestety restrykcje są tak duże i wydają się tak nieprzekraczalne, że bez odpowiedniej dokumentacji, prawdopodobnie nigdy nie dowiemy się prawdy (niby jest to rodzaj wirtualizacji, bo kernel PSX działa jak hypervisor, ale wyjście poza ograniczenia sprzętowe jest raczej niemożliwe)."

no i jak z tym jest wkońcu?????

loki7777 22.11.2009 15:12

Pamiec konsoli a nie to co jest na karcie pamieci:)

pavel54 22.11.2009 17:49

Cytat:

Napisany przez loki7777 (Post 1060737)
Pamiec konsoli a nie to co jest na karcie pamieci:)

Ale kopii z psxa i tak sie nie da uruchomic??

Berion 22.11.2009 18:02

Aaa, chodzi o cytat ffg z PS2FAQ. No cóż, jest tam mowa o pamięci IOP (I/O Processor), a nie o karcie pamięci. Nie pojmuję jakie to ma odniesienie do FMCB.

W każdym razie na FMCB kopii gier z PSXa z nośnika optycznego nie da się i nigdy nie będzie można uruchomić. Ale za to będzie można uruchomić kopię przez emulator PS2PSXe, który za jakiś czas ujrzy światło dzienne. Na pewno będzie można odpalać gry z hdd, mass i host, czy coś jeszcze dojdzie to nie wiem.

daroo1 22.11.2009 23:47

Witam czy możesz mi tak po koleji wytłumaczyc jak odczytac bios konsoli jak ja wchodze na Debug info to tam nie ma ciągu żadnych cyfr, jak wy to sprawdzacie mam konsole 70004 i 90004 i tu i tu pisze to samo ale nie są to żadne cyfry ???

Berion 23.11.2009 00:16

Przede wszystkim wersja uLE to 4.40.

Jest tam niewiele informacji w tym okienku, więc nie kłopot to znaleźć. Jest to 8 wartości ciurkiem wypisanych. Nie przytoczę dokładnej treści i tego co się pokazuje bo nie pamiętam. przeoczyć się nie da, więc pewnie masz wersję uLE która tego nie odczytuje. Użyj 4.40 i będziesz mieć pewność.

darek0920 23.11.2009 12:21

Na SCPH-90004 wyglądać będzie mniej wiecej tak:
uLE v4.39
MICS\DEBUG INFO
Debug Info Screen:

rom0: ROVER == "0230EC20080220_"

argc == 1
argy (0) -- "mass:uLE v4.39/BOOT.ELF;1"
boot_path == "Cdrom0: \uLE v4.39/BOOT.ELF;1"
LauchElfDir == "cdrom0: \uLE v4.39"

daroo1 23.11.2009 12:45

Ja mam tego uLE v.4.28 może dlatego mi tego nie pokazuje sprawdze jakies inne wersje narazie dzięki!


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 21:27.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.