Forum CDRinfo.pl

Forum CDRinfo.pl (https://forum.cdrinfo.pl/)
-   Komputery - oprogramowanie i sprzęt (https://forum.cdrinfo.pl/f113/)
-   -   Windows 10 - pierwsza wersja testowa (https://forum.cdrinfo.pl/f113/windows-10-pierwsza-wersja-testowa-93788/)

mgit 09.11.2014 18:13

Cytat:

Napisany przez andy (Post 1299891)
@mgit Ty sobie nawet nie zdajesz sprawy ile to pracy...
Biblioteki, gotowe programy etc.

Biznes myśli tak: każda zmiana softu, która nie wnosi korzyści (nie ściągamy kasy od klientów) nie jest potrzebna chyba, że naprawia widoczny błąd.

No nie przesadzaj, wiadomo że nie napiszesz programu w godzinę, ale jak już coś robić to robić to porządnie albo wcale ...

joujoujou 09.11.2014 18:18

Cytat:

Napisany przez mgit (Post 1299892)
[...] jak już coś robić to robić to porządnie albo wcale ...

To nie tak działa w tej branży.

W tej branży (zresztą nie tylko) jak już coś robić to tak żeby być pierwszym. A jak się tego nie da, to żeby było ładne. Jak i tego się nie da, to przynajmniej tak żeby było o tym głośno.

Jakbyś chciał zrobić coś superporządnie żeby starczyło na wieki, to stracisz pracę - bo skoro coś działa zawsze i do końca świata to już jesteś niepotrzebny. ;p

mgit 09.11.2014 18:21

No dobra to takie porządne sprawdzanie wersji systemu jest aż tak bardzo czasochłonne że musi być uproszczone do bulu?

Patrix 09.11.2014 18:22

Cytat:

Napisany przez mgit (Post 1299894)
No dobra to takie porządne sprawdzanie wersji systemu jest aż tak bardzo czasochłonne że musi być uproszczone do bulu?

mgit jak widać po źródłach do tej pory to działało bardzo dobrze i o tym nie wiedziałeś nawet :>
i będzie działać dalej ponieważ nie wydadzą wersji 9.

andy 09.11.2014 18:23

@mgit jak kiedyś będziesz miał okazję podpatrzeć tworzenie czegoś w firmie IT, to zobaczysz jak to wygląda w praktyce ;)

mgit 09.11.2014 18:26

Cytat:

Napisany przez Patrix (Post 1299895)
mgit jak widać po źródłach do tej pory to działało bardzo dobrze i o tym nie wiedziałeś nawet :>
i będzie działać dalej ponieważ nie wydadzą wersji 9.

Nie nie wiedziałem, nie jestem programistą... dla mnie program ma działać i ładnie wyglądać i co ważniejsze być prosty w obsłudze i do tego jak by jeszcze nie mulił to już całkiem super.

Co do tworzenia czegoś przez informatyków:

Cytat:

- Dzień dobry
- Nie działa mi PDM
- Zresetował pan komputer - jak by reset pomógł to bym nie dzwonił
- No dobra - przyjdę za tydzień zobaczyć co się da zrobić
- Ale ja chce by mi działało
- Nie da się szybciej
Dopiero odwołanie się do instancji wyższej - czytaj kierownika, przyspiesza temat ...

Inny przykład:
Cytat:

- Dzień dobry
- Nie można uruchomić programu XYZ do CNC - wywala błąd bazy danych
- Zresetował pan komputer?
- Tak, jak by pomogło to bym nie dzwonił i nie czekał w kolejce na infolinii przez 30 minut
Czemu wszyscy zawodowi informatycy mają obsesje w temacie resetowania komputera?

Patrix 09.11.2014 18:27

Więc trzymaj się zasady, czego oczy nie widzą... :)

andy 09.11.2014 18:41

Cytat:

Napisany przez mgit
Czemu wszyscy zawodowi informatycy mają obsesje w temacie resetowania komputera?

Bo często pomaga ;)

90% błędów powstających w użytkowaniu oprogramowania jest spowodowane przez użytkownika z takiego a nie innego powodu.

mgit 09.11.2014 18:44

Cytat:

Napisany przez andy (Post 1299900)
Bo często pomaga ;)

90% błędów powstających w użytkowaniu oprogramowania jest spowodowane przez użytkownika z takiego a nie innego powodu.

To ja chyba mam pecha, i zawsze trafiam na te 10%

Bo reset jakoś pomóc nigdy nie chce :sciana:

Patrix 09.11.2014 18:58

Cytat:

Napisany przez mgit (Post 1299901)

Bo reset jakoś pomóc nigdy nie chce :sciana:

Inaczej... jak mój Psor na wykładzie z urządzeń techniki cyfrowej gadał, reset nic nie daje! Trzeba odciąć napięcie aby wyzerowała się pamięć :D

mgit 09.11.2014 19:42

Cytat:

Napisany przez Patrix (Post 1299904)
Inaczej... jak mój Psor na wykładzie z urządzeń techniki cyfrowej gadał, reset nic nie daje! Trzeba odciąć napięcie aby wyzerowała się pamięć :D

Ja mam lepszy sposób - jak coś nie działa, dzwonię po informatyka niech się męczy - a ja mam czas na :kawa:
Nie będziemy informatykowi pracy odbierać - ani wchodzić w jego kompetencje ;)

andy 09.11.2014 19:44

@Patrix Tyż prawda.

Użytkownicy podczas normalnej pracy robią różne dziwne rzeczy ;)

Przykład - nie można uruchomić pakietu OO/LO. Powód? Za pierwszym razem coś się zacięło i osoba próbowała ponownie - kolejny proces odpalony, pamięć zajęta a programu jak nie było tak nie ma.
Po ok 50 próbie zgłaszają problem bo komputer zaczyna bardzo wolno chodzić ;)

Patrix 09.11.2014 19:59

Cytat:

Napisany przez mgit (Post 1299916)
Ja mam lepszy sposób - jak coś nie działa, dzwonię po

Nie wiem jak u Was, ale u nas takie rzeczy się zdalnie robi przez pulpit zdalny, a jak nie trzeba to inne metody, podłączenie przez konsolę, gpo itd...
Po co biegać? :P Aby patrzeć jak kawę sam pije i nie postawi? :P

mgit 09.11.2014 20:20

Cytat:

Napisany przez Patrix (Post 1299918)
Nie wiem jak u Was, ale u nas takie rzeczy się zdalnie robi przez pulpit zdalny, a jak nie trzeba to inne metody, podłączenie przez konsolę, gpo itd...
Po co biegać? :P Aby patrzeć jak kawę sam pije i nie postawi? :P

U nas ignorują teamViewer ;)

Pozakładali ActiveDirect i tyle ograniczeń, że wola przyjść osobiście - nawet skrótu z pulpitu skasować nie można k***a

Patrix 09.11.2014 20:55

winszować... u nas wystarczają systemowe rozwiązania tj pulpit zdalny (pomoc zdalna) bez jakiś narzędzi firm trzecich.


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 17:06.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.