Forum CDRinfo.pl

Forum CDRinfo.pl (https://forum.cdrinfo.pl/)
-   Systemy operacyjne i aplikacje (https://forum.cdrinfo.pl/f124/)
-   -   Android Flame War (https://forum.cdrinfo.pl/f124/android-flame-war-89994/)

andy 27.12.2014 16:19

Cytat:

Przeczytaj jeszcze raz to co napisałeś
To tak jakbyś napisał że jakaś gra działa szybciej od dołożenia dysku SSD.
Jeżeli procesor wykonuje 2x więcej operacji w ciągu jednego cyklu to znaczy, że np. aplikacja szybciej wykona daną*czynność...
Jak w komputerze zastosujesz dysk SSD to gra się może np. szybciej ładować do pamięci.

iPhone ma 2x większą wydajność w SC, więc programy które nie są zrównoleglone powinny działać widocznie szybciej a tak nie jest.

Cytat:

No tego się nie dowiemy dopóki nie kupimy iPhone...
W Androidzie da się ładnie debugować działanie programów - patrzeć jak szybko wykonują określone czynności.

Patrząc na to jak się*aplikacje uruchamiają, to można raczej stwierdzić śmiało, że z działaniem jest podobnie - nie wykonują się szybciej mimo 2x operacji w SC :D Magia optymalizacji iPhona :D
Cytat:

Jak się nie przekłada na rzeczywistość? Wyciągasz wnioski z tego że wolniej się aplikacje uruchamiają? To ja mogę wyciągnąć (całkiem błędny oczywiście) wniosek że Zenfone jest mniej więcej tak samo szybki jak LG G3...
Jeżeli tak twierdzisz.

Cytat:

Gdzie to widzisz?
Manhattan onscreen - Nexus 6 11.9 fps, iPhone 6+ 19.2 fps
TRex onscreen - Nexus 6 27,2fps, iPhone 6+ - 42.3 fps
Dziwne poczucie humoru
Nie no tutaj źle spojrzałem.


Tak czy inaczej tak zachwalałeś iPhona a tu zonk.

Dlaczego nie odnosisz się do większego zapotrzebowania na pamięć przez przejście na architekturę 64 bitową? :D :P

Jak na razie nie widać tego zysku o którym trąbili na konferencji ;) No ale Apple zawsze było gut w marketingu.

sobrus 28.12.2014 12:21

Cytat:

Napisany przez andy (Post 1307107)
Jeżeli procesor wykonuje 2x więcej operacji w ciągu jednego cyklu to znaczy, że np. aplikacja szybciej wykona daną*czynność...
Jak w komputerze zastosujesz dysk SSD to gra się może np. szybciej ładować do pamięci.

Dysk a procesor to dwie różne sprawy, tak samo jak iOS i Android.
Porównywanie szybkości uruchamiania aplikacji na dwóch różnych systemach nie mówi nic o sprzęcie. Choć nie da się zaprzeczyć że iOS wypada tu słabo.

Cytat:

iPhone ma 2x większą wydajność w SC, więc programy które nie są zrównoleglone powinny działać widocznie szybciej a tak nie jest.
Oczywiście że tak jest, na jakiej podstawie twierdzisz że tak nie jest? Przecież nie podaliśmy żadnych przykładów działania aplikacji.
W sumie nie ma co się rozpisywać, iPhone 6 + ma 51k w AnTuTu i ten wynik nie bierze się przecież znikąd.
https://www.youtube.com/watch?v=UywEX-Woth8

Cytat:

W Androidzie da się ładnie debugować działanie programów - patrzeć jak szybko wykonują określone czynności.
Ale co z tego?

Cytat:

Patrząc na to jak się*aplikacje uruchamiają, to można raczej stwierdzić śmiało, że z działaniem jest podobnie - nie wykonują się szybciej mimo 2x operacji w SC :D Magia optymalizacji iPhona :D
Absolutnie nie, bo nie wiadomo w jaki sposób program się uruchamia.
Przykładowo w Android 4.X mamy kompilacje w czasie uruchamiania, w Android 5.0 kompilację przed uruchomieniem, w PalmOS w ogóle programy się nie uruchamiały (wszystkie były zawsze w pamięci zamrożone).
W Linuxie wszystkie biblioteki są współdzielone, w FreeBSD mamy porty gdzie każdy program ma swoje biblioteki które musi wczytać.
iOS ma też mniej pamięci i musi być moze coś zamknąć zanim wczyta kolejną, tamta musi coś zapisać itd.

Szybkość uruchamiania jest ważna dla użytkownika, ale nie mówi nic o tym jak szybko działać będzie np przeglądarka internetowa.

Cytat:

Jeżeli tak twierdzisz.
No właśnie nie, to nie jest tak że prawdą jest to co twierdzimy ;)
Hardware G3 jest w oczywisty sposób mocniejsze, choć:
https://www.youtube.com/watch?v=v-jkvcT0fpM
S4 Pro też jest teoretycznie mocniejsze i co z tego?

Cytat:

Tak czy inaczej tak zachwalałeś iPhona a tu zonk.
Nie zachwalam iPhone tylko stwierdzam że m8 to nie ta sama klasa.
Cytat:

Dlaczego nie odnosisz się do większego zapotrzebowania na pamięć przez przejście na architekturę 64 bitową? :D :P
Bo nie są to tak duże różnice żeby było się czym przejmować. Główna różnica to 64-bitowe wskaźniki do pamięci, 64 bitowych typów danych dla zmiennych nikt nie każe używać. A dane aplikacji zawsze są takie same.
Choć masz rację ze Apple głupio zrobiło (i to delikatnie mówiąc) z tym 1GB RAM niczym w telefonie za 350zł.

Cytat:

Jak na razie nie widać tego zysku o którym trąbili na konferencji ;) No ale Apple zawsze było gut w marketingu.
Nie, wcale nie widać, to przecież tylko 51K w Antutu i wyniki prawie każdego testu (poza multicore) przynajmniej o 50% wyższe niż topowych słuchawek na Androidzie przy mniejszym zapotrzebowaniu na prąd.
Czysty marketing ;)
https://www.youtube.com/watch?v=Lb79JyQkf30

andy 28.12.2014 15:51

Cytat:

Dysk a procesor to dwie różne sprawy, tak samo jak iOS i Android.
Porównywanie szybkości uruchamiania aplikacji na dwóch różnych systemach nie mówi nic o sprzęcie. Choć nie da się zaprzeczyć że iOS wypada tu słabo.
Widze, że nie doczytałeś :)

Cytowałem tę wypowiedź:
Cytat:

Przeczytaj jeszcze raz to co napisałeś
To tak jakbyś napisał że jakaś gra działa szybciej od dołożenia dysku SSD.
Piszesz, że od dołożenia dysku gra nie zadziała szybciej. Ale tak nie jest. Może nie wpłynie to na FPS, ale zmniejszy czas ładowania gry - sprawi że gra będzie działała szybciej.

Podobnie jest tymi operacjami w SC. Jeżeli iPhone ma 2x więcej to aplikacje powinny działać szybciej/wydajniej.
Oczywiście nie należy porównywać systemów liniowo, ale ten wzrost powinien być*widoczny a go nie ma. Oznacza to tylko, że iOS ma większe wymagania ? :D

Cytat:

Oczywiście że tak jest, na jakiej podstawie twierdzisz że tak nie jest? Przecież nie podaliśmy żadnych przykładów działania aplikacji.
W sumie nie ma co się rozpisywać, iPhone 6 + ma 51k w AnTuTu i ten wynik nie bierze się przecież znikąd.
https://www.youtube.com/watch?v=UywEX-Woth8
Na filmiku, który zamieściłem autor uruchamia - stara się*uruchamiać*te same aplikacji na dwóch urządzeniach w tym samym czasie. Oczywiście nie jest to super wiarygodny test ale pokazuje jak to wygląda w rzeczywistości.
Aplikacje na iP uruchamiają się z podobną szybkością a czasami nawet delikatnie wolniej ;)

Cytat:

Ale co z tego?
A nic tak sobie tylko wspomniałem. Pewnie w iP da się podobnie więc można poprosić kogoś*kto koduje aby sprawdził na różnych aplikacjach ;)

Cytat:

Absolutnie nie, bo nie wiadomo w jaki sposób program się uruchamia.
Przykładowo w Android 4.X mamy kompilacje w czasie uruchamiania, w Android 5.0 kompilację przed uruchomieniem, w PalmOS w ogóle programy się nie uruchamiały (wszystkie były zawsze w pamięci zamrożone).
W Linuxie wszystkie biblioteki są współdzielone, w FreeBSD mamy porty gdzie każdy program ma swoje biblioteki które musi wczytać.
iOS ma też mniej pamięci i musi być moze coś zamknąć zanim wczyta kolejną, tamta musi coś zapisać itd.
Jakoś wcześniej gdy jezdziłeś*po Androidzie, to Ci nie przeszkadzało. Co się zmieniło?

W ogólnym rozrachunku aplikacje na iP działają tak samo jak na Androidzie mimo mniejszej wydajności w SC. To oznacza tylko jedno - iOS jako system jest bardziej wymagający.

Cytat:

Szybkość uruchamiania jest ważna dla użytkownika, ale nie mówi nic o tym jak szybko działać będzie np przeglądarka internetowa.
Jak nie? Jeżeli przeglądarka uruchamia się N razy szybciej, wyświetla daną stronę N razy szybciej, lepiej reaguje na dotyk to znaczy że działa szybciej.

Cytat:

Nie zachwalam iPhone tylko stwierdzam że m8 to nie ta sama klasa.
No tak. iPhone wypada słabiej. Myślałem, że to premium.... Ehhh...

Cytat:

Bo nie są to tak duże różnice żeby było się czym przejmować. Główna różnica to 64-bitowe wskaźniki do pamięci, 64 bitowych typów danych dla zmiennych nikt nie każe używać. A dane aplikacji zawsze są takie same.
Choć masz rację ze Apple głupio zrobiło (i to delikatnie mówiąc) z tym 1GB RAM niczym w telefonie za 350zł.
Na pewno czytałeś*to co zamieściłem?

Cytat:

Ciekawa sprawa. Okazuje sie, że na iPhone 6/6+ system daje aplikacjom o ok 200MB RAMu mniej niż to bylo na iPhone 5/c/s! Sam działający system zajmuje na iPhone 6 ok 200MB, podczas gdy na iPhone 5 100MB. Apki moga max zarezerwować ok 400MB na iPhone 6/6+, natomiast na iPhone 5 az 600MB! Dlatego ważna wiadomość dla deweloperów ***8211; jeśli mamy apki wykorzystujące dużo pamięci RAM, koniecznie trzeba je testować na fizycznym iPhone 6 lub 6+. Apple powinno było dać jednak 2GB Ramu. Teraz apki, które działają stabilnie na iPhone 5, mogą się zawieszać na iPhone 6/6+.
200MB RAM mniej dla aplikacji to nie są*duże różnice gdzie telefon ma 1GB!?
Wybacz ale to jest bardzo istotne!

Za rok wypuszczą iP6+S z 2GB RAM i będzie to rewolucją! Przy iOS 9 system będzie chodził wydajniej niż teraz iP6+ z iOS8. A co z modelami ubiegłorocznymi? HU KERS.
Jeżeli komuś będize to przeszkadzało to kupi najnowszy model - i to cała tajemnica rosnących słupków sprzedaży :D

sobrus 28.12.2014 19:27

Cytat:

Napisany przez andy (Post 1307321)
Podobnie jest tymi operacjami w SC. Jeżeli iPhone ma 2x więcej to aplikacje powinny działać szybciej/wydajniej.

Ale ja pisałem że iPhone ma mocniejszy procesor, a Ty wyciągasz wniosek że aplikacja powinna się szybciej uruchamiać - co ma piernik do wiatraka?

Cytat:

Oznacza to tylko, że iOS ma większe wymagania ? :D
Nie, to tylko oznacza że wolniej wczytuje aplikacje.

Cytat:

Na filmiku, który zamieściłem autor uruchamia - stara się*uruchamiać*te same aplikacji na dwóch urządzeniach w tym samym czasie. Oczywiście nie jest to super wiarygodny test ale pokazuje jak to wygląda w rzeczywistości.
Aplikacje na iP uruchamiają się z podobną szybkością a czasami nawet delikatnie wolniej ;)
No to ja umieściłem podobny filmik pokazujący procesor Intela w starciu z rzekomo lepszym Snapdragonem ;)
Co nie zmienia faktu, że w grach i wymagających aplikacjach pewnie Snapdragon będzie szybszy.

Cytat:

Jakoś wcześniej gdy jezdziłeś*po Androidzie, to Ci nie przeszkadzało. Co się zmieniło?
Ale w jakim kontekście jeździłem? Bo to że ma maszynę wirtualną i jakieś sandboxy dalej mi się nie podoba - mam z tego tytułu znacznie więcej problemów niż pożytku. Doszło do tego że nie mogę zapisywać danych na kartę pamięci. To się w głowie nie mieści jaki ten system jest ograniczony - albo że tworzyli go ograniczeni ludzie którzy nie mogą pojąć że użytkownik chce coś czasem na kartę zapisać.

Cytat:

W ogólnym rozrachunku aplikacje na iP działają tak samo jak na Androidzie mimo mniejszej wydajności w SC. To oznacza tylko jedno - iOS jako system jest bardziej wymagający.
Jak nie? Jeżeli przeglądarka uruchamia się N razy szybciej, wyświetla daną stronę N razy szybciej, lepiej reaguje na dotyk to znaczy że działa szybciej.
Na jakiej podstawie twierdzisz że aplikacje działają tak samo skoro we wszystkich benchmarkach Apple jest znacznie szybsze?
To że uruchamia się szybciej zgoda, ale renderowanie stron czy szybkość JavaScriptu to raczej już M8 polegnie.

Cytat:

No tak. iPhone wypada słabiej. Myślałem, że to premium.... Ehhh...
Andy, zaczynasz mnie denerować, przez ostatnie kilka postów M8 dostał tak po dupie że ledwo kwiczy, przegrał w każdym liczącym się teście z różnicami rzędu nawet 100%.
A Ty dalej że wypada słabiej. Sorry ale taka dyskusja jest bezcelowa.

Cytat:

Na pewno czytałeś*to co zamieściłem?
200MB RAM mniej dla aplikacji to nie są*duże różnice gdzie telefon ma 1GB!?
Wybacz ale to jest bardzo istotne!
Oczywiście że to bardzo istotna róznica, ale to nie dlatego że iOS 8 jest 64 bitowy bo iOS7 również taki był ...

Cytat:

Za rok wypuszczą iP6+S z 2GB RAM i będzie to rewolucją! Przy iOS 9 system będzie chodził wydajniej niż teraz iP6+ z iOS8. A co z modelami ubiegłorocznymi? HU KERS.
Jeżeli komuś będize to przeszkadzało to kupi najnowszy model - i to cała tajemnica rosnących słupków sprzedaży :D
Mówisz tak jakby producenci Androidów przejmowali się zeszłorocznymi modelami, póki co to iPhone 4S ma iOS 8.1.2 zamiast 5.0.Tylko w sumie hu jers bo kto dziś chciałby mieć telefon 800Mhz?

Ale która słuchawka z Androidem 2.x dostała oficjalnego Lolipopa? HTC Sensation ma?

mgit 28.12.2014 19:31

Samsung S5 -> już trzy aktualizacje zaliczył do Lolipopa - do tego ma dostać aktualizację do 5.0.1

sobrus 28.12.2014 19:36

No ale iPhone 4S to telefon z 2011 roku, 800Mhz i te sprawy i ma aktualizacje do iOS 8.1.2.
Pewnie na tym się skończy, pewnie iOS8 nie biega na tym gracie tak jak biegał 5.0.
Ale i tak miło.

mgit 28.12.2014 19:37

To ja już wolę nie dostać update jak ma działać gorzej niż poprzednio tylko za to by mieć wyższy numerek....

sobrus 28.12.2014 19:39

No ja bym jednak wolał dostać update niż komunikat "Sorry, iOS8 required" przy próbie zainstalowania lub update aplikacji...
Wiadomo, każdy telefon kiedyś będzie za wolny i skończy w śmietniku.

Patrix 28.12.2014 19:40

Cytat:

Napisany przez sobrus (Post 1307407)
Wiadomo, każdy telefon kiedyś będzie za wolny i skończy w śmietniku.

Nie w śmietniku, tylko na allegro :taktak: w ostateczności olx.

mgit 28.12.2014 19:40

Nie na allegro - bo tam nie kupują, na olx - trzy graty smartphon'nowe tam opchałem :D

Patrix 28.12.2014 19:42

Różnie z tym olx jest ale plusem jest, że darmowy i ogłoszenia mogą wisieć, tylko odnawiać.

mgit 28.12.2014 19:47

Prędzej uda się sprzedać na olx niż na allegro

Allegro do rzeczy nowych ok, ale do używanych olx jest lepszy...

sobrus 29.12.2014 12:47

Ojej

http://mobtech.interia.pl/smartfony/...ia,nId,1580875

Andy uważaj na siebie ! :>

mgit 01.01.2015 21:02

Ciekawostka dotycząca androida - a raczej przykra wiadomość dla użytkowników kupujących legalne aplikacje.

Miałem sobie zakupioną aplikację PicSpeed HD Wallpapers PRO - jedna z najfajniejszych aplikacji do tapet, i co się okazuje po zrobieniu wipe telefonu i chęci wgrania tejże aplikacji na nowo? Aplikacja znikła z marketu, ba znikła z listy aplikacji i z historii zakupów! Myślę co jest grane, zacząłem sprawdzać stare e-maile z potwierdzeniem kupna - może nazwę pomyliłem, ale nie, w potwierdzeniu aplikacja jest na liście zakupów nie ma oraz w sklepie również. Backup aplikacji jednak się przydaje ;)

Skoro to się stało z jedną aplikacją - z innymi może być podobnie - mogli chociaż jakieś ostrzeżenie dać o zniknięciu danej pozycji... zakupionej...

U was też nowy tapatalk działa tragicznie? Wróciłem do starej wersji i problemy z przeglądaniem forum znikły - a może tylko u mnie nowa wersja tak źle działa...

sobrus 01.01.2015 21:09

pvstar+ też najwyraźniej znikęło z marketu.
Zarówno płatne jak i free.

No nie bez powodu - konkurowało z Youtubową aplkacją od Google, umożliwiało m.in słuchanie YT z wyłączonym ekranem i cacheowanie utworów na karcie SD.

I kto tu się śmieje z Apple :>


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 21:29.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.