Forum CDRinfo.pl

Forum CDRinfo.pl (https://forum.cdrinfo.pl/)
-   Off topic (https://forum.cdrinfo.pl/f5/)
-   -   Czym będziesz jeździł? Wypowiedz się. (https://forum.cdrinfo.pl/f5/czym-bedziesz-jezdzil-wypowiedz-sie-45882/)

grzeniu 26.04.2024 14:15

Nie wiem jaką teraz mają technologię nalewek, ale kiedyś to była masakra. To się nadawało, co najwyżej, do Żuka albo rolniczych. Koła nie do wyważenia, po jakimś czasie to i tak się rozłaziło itd. Kto raz miał, nawet rolnik, więcej nie chciał słyszeć.
Do ciężarówek też nie chcą, bo nie wytrzymują, wolą nacinać/pogłębiać oryginalny bieżnik. Nie życzę nikomu wymiany koła w trasie przy tirze z ładunkiem. A widziałem już, jak ładnie takie koło z flakiem potrafi się zapalić.

superrrmario 26.04.2024 16:52

Mam zimówki nalewki i sobie chwalę. Czasem zimą jeździłem na działkę i szły przez śnieg jak czołg https://www.voida.pl/markgum-mhk4/m-35346
Ponoć nokiany na rynku są jeszcze z produkcji z Leningradu :(
Nowsze będą z Qingdao Sentury Tire :)

joujoujou 26.04.2024 18:02

Jakoś tak kilka lat temu Nokian całą produkcję (poza znikomą cząstką tej na swój lokalny rynek) przeniósł do Rosji. Obecnie, z oczywistych względów, jedyne co zostało to śladowe ilości leżaków magazynowych, ale i te wkrótce znikną.

Z innych wieści, też częściowo w temacie, czyli "czym już chyba nie będziesz jeździł" - rozsypała mi się skrzynia w corolce. Jeszcze miałem nadzieję że skrzyniarz mi ją uratuje, ale przy mnie otworzył i się z niej fura całkiem niemałych kawałków (nie opiłków) metalu wysypała. Co gorsza, te akurat skrzynie były montowane wyłącznie w tym jednym modelu i wyłącznie w tej wersji silnikowej, a akurat ta wersja w ogóle w IE nie była na rynku - czyli że używanych też nie ma. Skrzyniarz oszacował że remont może się w 2 tysiącach euro nawet nie zmieścić, a to jakaś połowa wartości całego auta. I nawet gdyby jakimś cudem się używaną dało trafić, to i tak najpierw wysłałbym ją do remontu - bo z doświadczenia wiem, że podziałałaby góra rok.

Także niefajnie.

joujoujou 26.04.2024 19:49

Ilość załączników: 1
O proszę. Te "kawałeczki" położone na kole napędzanym piątego biegu to pozostałości po zewnętrznej bieżni tylnego łożyska wałka głównego. Po zeszlifowanym łbie śruby widocznej obok widać ile luzu wałek główny dostał po tym jak się łożysko rozpadło. Aż się boję pomyśleć jak skrzynia może wyglądać w środku.

Załącznik 207660

grzeniu 26.04.2024 20:30

Przywieź to do PL, tu ogarną temat. Albo szukaj używki u nas, tu jest duża szansa, że znajdziesz wszystko.
PS Niby czemu używka ma działać góra rok? Chyba że ty jesteś takim katem. Profilaktycznie to jedynie wymienić łożyska, ale to kupa roboty. Fakt, ludzie nie pamiętają, że w aucie mają jakąś skrzynię biegów i trzeba w niej czasem sprawdzić poziom oleju, tudzież go wymienić. Normalnie skrzynie biegów przeżywają auto.

joujoujou 26.04.2024 20:53

Cytat:

Napisany przez grzeniu (Post 1467369)
Przywieź to do PL, tu ogarną temat. Albo szukaj używki u nas, tu jest duża szansa, że znajdziesz wszystko.

Koszta, koszta, koszta. I czas. Auto nie jeździ już 3 tygodnie i pomału oboje nas szlag zaczyna trafiać, bo jeden samochód musi wystarczyć dwóm osobom na dojazdy do pracy w dwóch diametralnie różnych miejscach i godzinach.
Cytat:

Napisany przez grzeniu (Post 1467369)
PS Niby czemu używka ma działać góra rok? Chyba że ty jesteś takim katem.

Pomyśl sam - skrzynia wytrzymała 17 lat. Kupisz drugą, może jakiś rok młodszą, ale najprawdopodobniej jednak dużo starszą. To ile wytrzyma jak już jest na granicy żywotności? W czerwonej poleciało mi pięć, tak, PIĘĆ skrzyń, więc wiem o czym mówię. Wszystkie toyotowe skrzynie z tej rodziny mają "oszczędną" konstrukcję - wałki są łożyskowane tylko na końcach. Gdyby jeszcze dodali łożysko w środku, byłoby dużo trwalej.
Cytat:

Napisany przez grzeniu (Post 1467369)
Profilaktycznie to jedynie wymienić łożyska, ale to kupa roboty.

Właśnie że nie. Tylne łożyska na wałkach da się wymienić nawet bez demontażu skrzyni - wystarczy zdjąć pokrywę piątego biegu i dostęp jest.
Cytat:

Napisany przez grzeniu (Post 1467369)
Fakt, ludzie nie pamiętają, że w aucie mają jakąś skrzynię biegów i trzeba w niej czasem sprawdzić poziom oleju, tudzież go wymienić. Normalnie skrzynie biegów przeżywają auto.

Normalnie przeżywają albo i nie, jak widać. :P

grzeniu 26.04.2024 21:06

No nie, jak już to trzeba rozebrać i wymienić wszystkie istotne i wtedy robi się dużo roboty i koszty, pewnie większe niż koszt tej używki. A przy okazji dojdzie jeszcze jakiś synchronizator itp. Wsadzić używkę i się nie przejmować. Słyszałem, że właśnie w toyotach teoretycznie mogą siadać łożyska. Dlatego każą pilnować oleju i nie udawać rajdowca.

joujoujou 26.04.2024 21:23

Właśnie jedyne istotne (w sensie przedwczesnego zużycia) w toyocie są te dwa tylne - na wałku sprzęgłowym i głównym. Cała reszta jest niezniszczalna, o ile wymienia się olej tak często jak trzeba i na taki jak trzeba.

superrrmario 26.04.2024 21:55

A co sądzicie o oponach Fulda? Mój oponiarz mi je poleca.

joujoujou 26.04.2024 22:10

Cytat:

Napisany przez superrrmario (Post 1467373)
A co sądzicie o oponach Fulda?

Ale których?
Cytat:

Napisany przez superrrmario (Post 1467373)
Mój oponiarz mi je poleca.

Masz do niego pełne zaufanie? Spora część tych co coś sprzedaje poleca to na czym mają najlepszy zarobek, albo co słabo schodzi.

superrrmario 26.04.2024 22:17

Cerował mi dętki w maluchu 40 lat temu :haha:
Nigdy się nie zawiodłem.

grzeniu 26.04.2024 22:20

Każdy kierowca ma swoją filozofię. Ile ludzi, tyle opinii.
Ja wam powiem, że wolę kupić max 5-letnie Micheliny (w stanie jak nówka, a da się takie wyczaić), niż cokolwiek nowego z tzw średniej półki. Przejeżdżają najwięcej i parametry mają najbardziej wiarygodne. Już wyniki na wyważarce dają do myślenia.

misiozol 27.04.2024 12:35

Moja filozofia = kupuj ryż wymieniaj jak sie zuzyja.

- Deckard - 27.04.2024 20:04

Cytat:

Napisany przez grzeniu (Post 1467376)
Każdy kierowca ma swoją filozofię. Ile ludzi, tyle opinii.
Ja wam powiem, że wolę kupić max 5-letnie Micheliny (w stanie jak nówka, a da się takie wyczaić), niż cokolwiek nowego z tzw średniej półki. Przejeżdżają najwięcej i parametry mają najbardziej wiarygodne. Już wyniki na wyważarce dają do myślenia.

Ja wychodzę z założenia ,że wyższa pólka trzyma parametry 5 lat , średnia 3 lata, potem kamień

Nie róbmy z zakupu opon znowu religii , kupuje się 'dobre' w naszym budżecie o odpowiednich parametrach i liczy się z tym ,że wymiana co 4 -5 lat

Znam gościa co w służbowej Octavi micheliny zażyna co 3 lata ... jak oglądałem takie jak miały 4 lata , to spękania na krawędziach ...

Oczywiście styl jazdy również robi swoje.

Cytat:

Napisany przez misiozol (Post 1467385)
Moja filozofia = kupuj ryż wymieniaj jak sie zuzyja.

A ryż , to ja lubie z cynamonem albo z kurczakiem i warzywami




Ps w Dacii mamy Hankooki , też póki co ok ale zobaczymy za dwa lata

ArnoldBoczek 28.04.2024 09:19

5 letnie opony, to już szajs stwardniały, można kupić do jakiegoś szajsowozu na dojazdy do pracy.


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 11:34.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.