![]() |
Nie wiem jaką teraz mają technologię nalewek, ale kiedyś to była masakra. To się nadawało, co najwyżej, do Żuka albo rolniczych. Koła nie do wyważenia, po jakimś czasie to i tak się rozłaziło itd. Kto raz miał, nawet rolnik, więcej nie chciał słyszeć.
Do ciężarówek też nie chcą, bo nie wytrzymują, wolą nacinać/pogłębiać oryginalny bieżnik. Nie życzę nikomu wymiany koła w trasie przy tirze z ładunkiem. A widziałem już, jak ładnie takie koło z flakiem potrafi się zapalić. |
Mam zimówki nalewki i sobie chwalę. Czasem zimą jeździłem na działkę i szły przez śnieg jak czołg https://www.voida.pl/markgum-mhk4/m-35346
Ponoć nokiany na rynku są jeszcze z produkcji z Leningradu :( Nowsze będą z Qingdao Sentury Tire :) |
Jakoś tak kilka lat temu Nokian całą produkcję (poza znikomą cząstką tej na swój lokalny rynek) przeniósł do Rosji. Obecnie, z oczywistych względów, jedyne co zostało to śladowe ilości leżaków magazynowych, ale i te wkrótce znikną.
Z innych wieści, też częściowo w temacie, czyli "czym już chyba nie będziesz jeździł" - rozsypała mi się skrzynia w corolce. Jeszcze miałem nadzieję że skrzyniarz mi ją uratuje, ale przy mnie otworzył i się z niej fura całkiem niemałych kawałków (nie opiłków) metalu wysypała. Co gorsza, te akurat skrzynie były montowane wyłącznie w tym jednym modelu i wyłącznie w tej wersji silnikowej, a akurat ta wersja w ogóle w IE nie była na rynku - czyli że używanych też nie ma. Skrzyniarz oszacował że remont może się w 2 tysiącach euro nawet nie zmieścić, a to jakaś połowa wartości całego auta. I nawet gdyby jakimś cudem się używaną dało trafić, to i tak najpierw wysłałbym ją do remontu - bo z doświadczenia wiem, że podziałałaby góra rok. Także niefajnie. |
Ilość załączników: 1
O proszę. Te "kawałeczki" położone na kole napędzanym piątego biegu to pozostałości po zewnętrznej bieżni tylnego łożyska wałka głównego. Po zeszlifowanym łbie śruby widocznej obok widać ile luzu wałek główny dostał po tym jak się łożysko rozpadło. Aż się boję pomyśleć jak skrzynia może wyglądać w środku.
Załącznik 207660 |
Przywieź to do PL, tu ogarną temat. Albo szukaj używki u nas, tu jest duża szansa, że znajdziesz wszystko.
PS Niby czemu używka ma działać góra rok? Chyba że ty jesteś takim katem. Profilaktycznie to jedynie wymienić łożyska, ale to kupa roboty. Fakt, ludzie nie pamiętają, że w aucie mają jakąś skrzynię biegów i trzeba w niej czasem sprawdzić poziom oleju, tudzież go wymienić. Normalnie skrzynie biegów przeżywają auto. |
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
|
No nie, jak już to trzeba rozebrać i wymienić wszystkie istotne i wtedy robi się dużo roboty i koszty, pewnie większe niż koszt tej używki. A przy okazji dojdzie jeszcze jakiś synchronizator itp. Wsadzić używkę i się nie przejmować. Słyszałem, że właśnie w toyotach teoretycznie mogą siadać łożyska. Dlatego każą pilnować oleju i nie udawać rajdowca.
|
Właśnie jedyne istotne (w sensie przedwczesnego zużycia) w toyocie są te dwa tylne - na wałku sprzęgłowym i głównym. Cała reszta jest niezniszczalna, o ile wymienia się olej tak często jak trzeba i na taki jak trzeba.
|
A co sądzicie o oponach Fulda? Mój oponiarz mi je poleca.
|
Cytat:
Cytat:
|
Cerował mi dętki w maluchu 40 lat temu :haha:
Nigdy się nie zawiodłem. |
Każdy kierowca ma swoją filozofię. Ile ludzi, tyle opinii.
Ja wam powiem, że wolę kupić max 5-letnie Micheliny (w stanie jak nówka, a da się takie wyczaić), niż cokolwiek nowego z tzw średniej półki. Przejeżdżają najwięcej i parametry mają najbardziej wiarygodne. Już wyniki na wyważarce dają do myślenia. |
Moja filozofia = kupuj ryż wymieniaj jak sie zuzyja.
|
Cytat:
Nie róbmy z zakupu opon znowu religii , kupuje się 'dobre' w naszym budżecie o odpowiednich parametrach i liczy się z tym ,że wymiana co 4 -5 lat Znam gościa co w służbowej Octavi micheliny zażyna co 3 lata ... jak oglądałem takie jak miały 4 lata , to spękania na krawędziach ... Oczywiście styl jazdy również robi swoje. Cytat:
Ps w Dacii mamy Hankooki , też póki co ok ale zobaczymy za dwa lata |
5 letnie opony, to już szajs stwardniały, można kupić do jakiegoś szajsowozu na dojazdy do pracy.
|
Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 11:34. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.