Forum CDRinfo.pl

Forum CDRinfo.pl (https://forum.cdrinfo.pl/)
-   Off topic (https://forum.cdrinfo.pl/f5/)
-   -   F1 sezon 2009 (https://forum.cdrinfo.pl/f5/f1-sezon-2009-a-81754/)

mdfire 29.03.2009 12:01

Naprawdę wielka szkoda, bo na koniec sezonu może ponownie zabraknąć tych 6 czy 8 pkt. Swoją drogą nawet z tym urwanym spoilerem, gdyby nie szarżował, to miał szansę dojechać na punktowanym miejscu.
Miejmy nadzieję, że w kolejnych wyścigach zaprezentuje się równie dobrze lub nawet lepiej.

pops 29.03.2009 12:26

Kara dla Vettela za dzwon z Kubicą: -10 w Melezji http://www.formula1.com/news/headlines/2009/3/9098.html .

yahol 29.03.2009 12:27

Slyszalem opinie, jakoby slabsza postawa Haitfelda wynikala z faktu, ze BMW rozpoczelo intensywna prace nad bolidem na sezon 2010!

Co do Kubicy - pech, takie sa wyscigi, raz na torze, raz poza torem.

NeoFighter 29.03.2009 12:30

kara dla Vettel-a jest zbyt surowa
pomimo tego, ze pozbawil RK szans na bardzo wysoka pozycje, to z cala pewnoscia tego nie planowal
dodatkowa kara finansowa jest juz przesada

Reetou 29.03.2009 12:38

Kara finansowa jest za kontynuowanie jazdy z urwanym kołem. Ale fakt, ostro sędziowie go potraktowali za ten IMO incydent.

***

Trulli ukarany za wyprzedzanie za sefety carem, więc ląduje na 12 miejscu, a tym samym Hamilton wjeżdża na trzecie - proszę, proszę...

joujoujou 29.03.2009 15:22

Szkoda Roberta - dobrze jechał. :smutny:

cancel 29.03.2009 15:25

Szkoda tego wyścigu Roberta, bo praktycznie miał pudło, a i szansa na wygraną była duża. Ferrari ma chyba jakiś problem, bo żaden z ich samochodów do mety nie dojechał. Brown GP mnie powiem szczerze zaskoczyło, nie chodzi o to że mają mocny bolid, ale o to że również taki niezawodny. Gratulacje dla nich! Chociaż Barrichello dzisiaj pięknie nie jeździł, spowodował 2 (przynajmniej tyle naliczyłem i wydaje mi się, że on w nich zawinił) groźne sytuacje na torze. Zwłaszcza ta na starcie była katastrofalna w skutkach (odpadnięcie Kovalainenena i uszkodzenie jeszcze kilku innych bolidów). Po tak doświadczonym kierowcy spodziewałem się lepszej jazdy.

Kara dla Vettela moim zdaniem trochę za surowa. Może i jakaś kara się mu należała za ten wypadek z Kubicą, ale chyba nie aż tak wysoka. Pomijam kare dla zespołu, która się należała, chociaż nic nie zmieni.

Toyota dzisiaj ładnie pojechała. Startując z pit lane dojechać w okolicach podium to niezły wyczyn.

To się trochę rozpisałem :P

Jarson 29.03.2009 15:50

Cytat:

Napisany przez pops (Post 1014298)
Ale po tym wyścigu to się chyba Borowczyk z tym drugim w końcu nauczą, że nie należy mówić w połowie wyścigu jaka będzie kolejność na mecie i, że trzecie miejsce Kubicy jest pewne. :haha:

Oni mnie uśpili... Na jakimś ósmym - siódmym okrążeniu przed metą...

A potem mnie obudziło ich łkanie...

I replay'e...

Reetou 29.03.2009 18:14

Cytat:

Napisany przez cancel (Post 1014379)
Po tak doświadczonym kierowcy spodziewałem się lepszej jazdy.

Barrichello twierdzi, że wjechał w Webbera, bo mu ktoś z tyłu przywalił (całkiem prawdopodobne w zamieszaniu na starcie) - w dodatku uszkodził mu dyfuzor i stąd wynikał jego niższy performance w wyścigu.

Ogólnie jak się zastanowić, to wcale nie jest różowo dla BMW - owszem, wyścig się tak poukładał, że Kubica walczył w końcówce o miejsca na podium, ale jak pomyśleć, Brawn pięknie odjechał, Red Bull był bardzo mocny (Webber miał uszkodzony bolid), a Toyota ze startu z pit line wjechała na niezłe, punktowane miejsca.

Bardzo jestem ciekaw wyścigu w Malezji - na podstawie 2-3 wyścigów będzie można już coś więcej powiedzieć. Ciekaw też jestem dokonań Heidfelda z KERS, bo dzisiaj po uszkodzeniach na starcie w ogóle nie było go widać.

Ale IMO inni powinni jak najszybciej starać się wdrożyć ten dyfuzor - ciekawe, czy im się uda przy braku testów.

Jarson 30.03.2009 00:10

A czy dyfuzor wymaga aż tak zaawansowanych testów? Pewnie trochę trzeba będzie pokombinować, ale nie tyle, ile gdyby wykryto nowe możliwości co do konstrukcji skrzyni biegów na przykład.

No dla BMW nie jest może najróżowiej, ale Kubica jednak dzierżył przez dłuższy czas rekord okrążenia, a i warto pamiętać, że gdyby nie błąd Vettela, to Kubica też mógł teoretycznie zwojować coś więcej niż trzecią pozycję (dlatego się przecież tak spieszył).

pops 30.03.2009 00:43

I czy ten legendarny dyfuzor robi aż taką różnicę. Czasy hot lapów wszystkich kierowców. Z dyfuzorem jechali Williams, Toyota i Brawn.

01 N. Rosberg Williams 1:27.706
02 R. Kubica BMW 1:27.988
03 J. Button Brawn GP 1:28.020
04 S. Vettel Red Bull 1:28.140
05 N. Heidfeld BMW 1:28.283
06 T. Glock Toyota 1:28.416
07 K. Raikkonen Ferrari 1:28.488
08 M. Webber Red Bull 1:28.508
09 F. Alonso Renault 1:28.712
10 J. Trulli Toyota 1:28.916
11 A. Sutil Force India 1:28.943
12 G. Fisichella Force India 1:29.005
13 L. Hamilton McLaren 1:29.020
14 R. Barrichello Brawn GP 1:29.066
15 F. Massa Ferrari 1:29.141
16 S. Buemi Toro Rosso 1:29.230
17 S. Bourdais Toro Rosso 1:29.823
18 K. Nakajima Williams 1:29.923
19 N. Piquet Renault 1:30.502
20 H. Kovalainen McLaren - no time

Na upartego można by powiedzieć, że Button oszczędzał auto bo to był ich pierwszy dystans wyścigowy przejechany tym samochodem, ale gdzie Barrichello ? Rosberg ładnie jechał a gdzie Nakajima ? Toyoty też nie zaszalały zbytnio. Dyfuzor pewnie coś poprawia, ale jeśli tak jak gdzieś przeczytałem daje pół sekundy to co się stanie jeśli do beemki i red bulla go wstawią ? Kto będzie miał najlepsze auto ? Niestety to nie takie proste, tego się nie da tak po prostu przyczepić.

cancel 30.03.2009 11:07

BMW wydaje się być najlepsze z czołowych konstruktorów ostatniego sezonu. W porównaniu do Brown GP, Toyoty czy też Williamsa też wypada dobrze.

Nie przesadzajmy z tym dyfuzorem, jak da te 0.5 sekundy na okrążeniu to będzie dobrze, a zresztą zaraz i tak wszystkie zespoły będą go miały jak FIA odrzuci apelacje w sprawie nieuznania protestu. Więc już zniknie te różnica.

Zobaczymy jak to będzie wyglądało na następnym GP, bo tak po jednym wyścigu trudno jest jednoznacznie określić gdzie kto jest w rozwoju samochodu. Na te wczorajsze pozycje mogło się złożyć wiele losowych czynników, jak dwa razy SC.

demek 30.03.2009 11:32

SC na koncu juz znaczenie nie mial
ogladam teraz relacje z bbc, wlasnie SC bedzie zjezdzal. moje wrazenie opisze jak skoncze ogladac

Reetou 30.03.2009 12:30

Cytat:

Napisany przez cancel (Post 1014551)
Nie przesadzajmy z tym dyfuzorem, jak da te 0.5 sekundy na okrążeniu to będzie dobrze, a zresztą zaraz i tak wszystkie zespoły będą go miały jak FIA odrzuci apelacje w sprawie nieuznania protestu. Więc już zniknie te różnica.

Wiesz, jak w kwalifikacjach 7 kierowców mieści się w przedziale 0,3 sekundy, to 0,5 sek. różnicy to niebo, a ziemia. Nie znam się na konstrukcji bolidów, ale jak zespoły przez pół roku pracują nad aerodynamiką bolidu, to zmiana konstrukcji z nowym dyfuzorem to nie jest chyba takie proste. Jakby tak było, to po odrzuceniu protestu już wszystkie zespoły by go miały - ale mówię, nie znam się.

icemac 30.03.2009 12:35

wszystko to wina borucbara i bena hakera :taktak:


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 16:48.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.