Powrót   Forum CDRinfo.pl > Różne > Off topic

Off topic Forum poświęcone wszelkim innym tematom.



Witaj Nieznajomy! Zaloguj się lub Zarejestruj

Zarejestrowani użytkownicy mają dostęp do dodatkowych opcji, lepszej wyszukiwarki oraz mniejszej ilości reklam. Rejestracja jest całkowicie darmowa!

Odpowiedz na post
 
Opcje związane z dyskusją Tryby wyświetlania
Stary 11.03.2011, 17:27   #496
ed hunter
Obyś nadepnął na LEGO!
Zlotowicz
 
Data rejestracji: 30.11.2004
Posty: 38,993
ed hunter ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>ed hunter ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>ed hunter ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>ed hunter ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>ed hunter ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>ed hunter ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>ed hunter ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>ed hunter ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>ed hunter ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>ed hunter ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>ed hunter ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>
Niestety nie, jedyne wielosezonowe miałem Dębicy (nie licząc kartoflaków w starych czasach), były marne i wytrzymały około 50 tysięcy, trzeba było je wywalić, bo zaczęły bić, czyli się rozpadać. Wszystkie po kolei.
ed hunter jest offline   Odpowiedz cytując ten post

  #ads
CDRinfo.pl
Reklamowiec
 
 
 
Data rejestracji: 29.12.2008
Lokalizacja: Sieć globalna
Wiek: 31
Posty: 1227
 

CDRinfo.pl is online  
Stary 14.03.2011, 10:40   #497
sobrus
Jukebox Hero
 
Avatar użytkownika sobrus
 
Data rejestracji: 17.09.2004
Lokalizacja: Back for the Attack
Posty: 10,800
sobrus ma z czego być dumnym <1000 - 1499 pkt>sobrus ma z czego być dumnym <1000 - 1499 pkt>sobrus ma z czego być dumnym <1000 - 1499 pkt>sobrus ma z czego być dumnym <1000 - 1499 pkt>sobrus ma z czego być dumnym <1000 - 1499 pkt>sobrus ma z czego być dumnym <1000 - 1499 pkt>sobrus ma z czego być dumnym <1000 - 1499 pkt>sobrus ma z czego być dumnym <1000 - 1499 pkt>sobrus ma z czego być dumnym <1000 - 1499 pkt>
Ja mało jeżdżę (~6tys rocznie) i głównie po mieście, stąd wybór padł na całoroczne.
Po prostu zimówki musiałbym wywalać z idealnym bieżnikiem ze starości

Podczas jazdy opona pracuje, wygina się, nagrzewa, zmienia się ciśnienie w środku. To wszytko powoduje straty energii. Także pole dla inżynierów jest (choć raczej małe).

Np kombinezony astronautów są tak konstruowane, aby przy wszelkich możliwych ruchach ich objętość była identyczna. Każda zmiana powodowała zmianę ciśnienia, a więc sprężanie siłą mięśni astronauty - i jego męczenie. Tu może być coś podobnego, Vectory nawet po napompowaniu na 2,4bar wyglądają mi trochę na małego flaka. Więc przy jeździe na pewno wykonują sporą pracę. Pewnie dlatego że są bardzo miękkie. I nie wiem jak dokładnie wypadają w testach spalania, ale podejrzewam że szału nie ma.

Ostatnio zmieniany przez sobrus : 14.03.2011 o godz. 10:48
sobrus jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 14.03.2011, 17:01   #498
nimal
Author
Zlotowicz
 
Avatar użytkownika nimal
 
Data rejestracji: 29.03.2003
Lokalizacja: The World
Posty: 16,809
nimal ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>nimal ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>nimal ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>nimal ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>nimal ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>nimal ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>nimal ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>nimal ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>nimal ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>nimal ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>nimal ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>
ja pompuje 2.6-2.7 (zalecane w moim sx4 jest 2.1-2.2)
teoretycznie ma mniej palic, mniejsze opory toczenia
fakt faktem - przy zalecanym cisnieniu i w letnich Dunlopach i zimowych Savach wyglada na flaka
nimal jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 14.03.2011, 21:56   #499
andrzejj9
the one
CDRinfo VIP
 
Avatar użytkownika andrzejj9
 
Data rejestracji: 08.12.2002
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 17,900
andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>
Jeszcze jedno.. Teraz miałem 175/65R14 82 T, ale coś mi się nie zgadzało, więc poszukałem w piwnicy poprzednie opony i tak jak sądziłem, są to: 165/65 R14 79 T.

Co lepiej teraz wybrać? (Renault Clio II)
__________________


neverending path to perfection..
andrzejj9 jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 14.03.2011, 22:47   #500
zene_k
Zarejestrowany dla jaj
 
Avatar użytkownika zene_k
 
Data rejestracji: 25.11.2004
Lokalizacja: 53°25' N,14°35' E
Posty: 3,826
zene_k jest wzorem do naśladowania <650 - 999 pkt>zene_k jest wzorem do naśladowania <650 - 999 pkt>zene_k jest wzorem do naśladowania <650 - 999 pkt>zene_k jest wzorem do naśladowania <650 - 999 pkt>zene_k jest wzorem do naśladowania <650 - 999 pkt>zene_k jest wzorem do naśladowania <650 - 999 pkt>zene_k jest wzorem do naśladowania <650 - 999 pkt>
Cytat:
Napisany przez nimal Podgląd Wiadomości
ja pompuje 2.6-2.7 (zalecane w moim sx4 jest 2.1-2.2)
teoretycznie ma mniej palic, mniejsze opory toczenia
fakt faktem - przy zalecanym cisnieniu i w letnich Dunlopach i zimowych Savach wyglada na flaka
Gratuluję pomysłu, przyspieszone zużycie opon gwarantowane
A i większe bezpieczeństwo jazdy też zapewnione


P.S. Zacznij jeździć na żyletkach, to dopiero będzie hardcore

Cytat:
Napisany przez andrzejj9 Podgląd Wiadomości
Jeszcze jedno.. Teraz miałem 175/65R14 82 T, ale coś mi się nie zgadzało, więc poszukałem w piwnicy poprzednie opony i tak jak sądziłem, są to: 165/65 R14 79 T.

Co lepiej teraz wybrać? (Renault Clio II)
Dorosłym proponuję przeczytać instrukcję obsługi samochodu
Dzieciom, zapytać rodziców


Edit:
@Joujoujou
to miało być oddzielnie
__________________
Pozdrawiam Marek

Ostatnio zmieniany przez zene_k : 14.03.2011 o godz. 23:46 Powód: ppp
zene_k jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 15.03.2011, 07:31   #501
andrzejj9
the one
CDRinfo VIP
 
Avatar użytkownika andrzejj9
 
Data rejestracji: 08.12.2002
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 17,900
andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>
Zrobiłbym to (i zrobię), ale akurat samochód jest niedostępny. A na kilku forach już wyczytałem, co się do tego modelu zakłada i jest to bardzo szeroki zakres (od 145 do powyżej 200).

Bardziej chodziło mi o to, jakiej różnicy w użytkowaniu można się spodziewać i w ogóle czy przy takiej różnicy jakiejś spodziewać się można.
__________________


neverending path to perfection..
andrzejj9 jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 15.03.2011, 07:45   #502
sobrus
Jukebox Hero
 
Avatar użytkownika sobrus
 
Data rejestracji: 17.09.2004
Lokalizacja: Back for the Attack
Posty: 10,800
sobrus ma z czego być dumnym <1000 - 1499 pkt>sobrus ma z czego być dumnym <1000 - 1499 pkt>sobrus ma z czego być dumnym <1000 - 1499 pkt>sobrus ma z czego być dumnym <1000 - 1499 pkt>sobrus ma z czego być dumnym <1000 - 1499 pkt>sobrus ma z czego być dumnym <1000 - 1499 pkt>sobrus ma z czego być dumnym <1000 - 1499 pkt>sobrus ma z czego być dumnym <1000 - 1499 pkt>sobrus ma z czego być dumnym <1000 - 1499 pkt>
Do każdego modelu są 2-3 typy opon podane przez prod zależnie od silnika i tego czy to alumy czy nie.

Założenie większych opon powoduje przekłamanie prędkościomierza. A jeżeli się całkiem przesadzi będzie ocierać o nadkola.

Tutaj masz konfigurator:
http://www.sklepopon.pl/konfigurator/opony.html

Oba typy powinny pasować, ale który lepiej pojęcia nie mam.
sobrus jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 15.03.2011, 07:54   #503
andrzejj9
the one
CDRinfo VIP
 
Avatar użytkownika andrzejj9
 
Data rejestracji: 08.12.2002
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 17,900
andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>
Widziałem już podobne zestawienia i wynika, że jednak 165/65 są podstawowymi. Zastanawia mnie jednak, czemu poprzednio założone zostały 175 i teoretycznie wybrane przez osobę znającą się na rzeczy.

Ale pewnie w takim razie wrócę do 165, zawsze może być lekko mniejsze zużycie paliwa..
__________________


neverending path to perfection..
andrzejj9 jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 15.03.2011, 08:02   #504
Kris
Nikoniarz
 
Avatar użytkownika Kris
 
Data rejestracji: 26.01.2004
Lokalizacja: Ostra łąka
Posty: 5,167
Kris ma z czego być dumnym <1000 - 1499 pkt>Kris ma z czego być dumnym <1000 - 1499 pkt>Kris ma z czego być dumnym <1000 - 1499 pkt>Kris ma z czego być dumnym <1000 - 1499 pkt>Kris ma z czego być dumnym <1000 - 1499 pkt>Kris ma z czego być dumnym <1000 - 1499 pkt>Kris ma z czego być dumnym <1000 - 1499 pkt>Kris ma z czego być dumnym <1000 - 1499 pkt>
To, jakie opony można założyć jest: a) w instrukcji samochodu, b) zazwyczaj gdzieś przy drzwiach czy na progu na tabliczce napisane. Są też tam informacje do jakiego ciśnienia pompować opony (ale ja w tym przypadku patrzę na to, co zaleca producent opon).

Moje Nokiany świetnie się spisywały tej zimy.
Kris jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 16.03.2011, 20:09   #505
DejaVu
Guru
 
Avatar użytkownika DejaVu
 
Data rejestracji: 23.08.2008
Posty: 2,819
DejaVu ma z czego być dumnym <1000 - 1499 pkt>DejaVu ma z czego być dumnym <1000 - 1499 pkt>DejaVu ma z czego być dumnym <1000 - 1499 pkt>DejaVu ma z czego być dumnym <1000 - 1499 pkt>DejaVu ma z czego być dumnym <1000 - 1499 pkt>DejaVu ma z czego być dumnym <1000 - 1499 pkt>DejaVu ma z czego być dumnym <1000 - 1499 pkt>DejaVu ma z czego być dumnym <1000 - 1499 pkt>DejaVu ma z czego być dumnym <1000 - 1499 pkt>
W sobotę zmieniam opony na letnie letnie mam Sava Effecta(nie narzekam) a zimówki Daytona chyba
DejaVu jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 17.03.2011, 17:04   #506
nimal
Author
Zlotowicz
 
Avatar użytkownika nimal
 
Data rejestracji: 29.03.2003
Lokalizacja: The World
Posty: 16,809
nimal ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>nimal ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>nimal ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>nimal ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>nimal ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>nimal ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>nimal ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>nimal ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>nimal ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>nimal ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>nimal ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>
Cytat:
Napisany przez zene_k Podgląd Wiadomości
Gratuluję pomysłu, przyspieszone zużycie opon gwarantowane
A i większe bezpieczeństwo jazdy też zapewnione


P.S. Zacznij jeździć na żyletkach, to dopiero będzie hardcore
i tu sie nie zgadzamy
zalecam udanie sie np. na szkolenia do SzkolyAuto
oczywiscie przeginka powoduje i zmniejszenie bezpieczenstwa i zuzywanie sie opon
tylko jakos charakterystycznego zuzycia dla przepompowanych opon nie obserwuje mimo przelatanych km
a co do bezpieczenstwa to trudno oceniac - wiesz, jakby sie okazalo, ze nie jest bezpieczenie to bym pewnie tego juz nie pisal

swoja droga warto tez zobaczyc jak producenci samochodow podaja zalecane cisnienia
nimal jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 17.03.2011, 18:22   #507
andrzejj9
the one
CDRinfo VIP
 
Avatar użytkownika andrzejj9
 
Data rejestracji: 08.12.2002
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 17,900
andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>
Sprawdziłem w instrukcji, byłem w serwisie Renault i.. dalej nie jestem pewien

W instrukcji jest napisane tak:

165/70 R 13 T - 175/70 R 13 T
165/60 R 14 T - 165/65 R 14 T - 185/60 R 14 H

Teraz założone mam 175/65 R 14 T
Poprzednio były 165/65 R 14 T


Zapewne więc każdy z tych rozmiarów będzie pasował. Pytanie więc jaki będzie najlepszy? (i czy w ogóle tak niewielkie różnice mają jakieś znaczenie - na prowadzenie, przyczepność, zużycie paliwa itp.).

Swoją drogą to akurat tych, co mam teraz, mieć nie powinienem. Ciekawe, czy zafałszowywały przebieg (w sumie miałbym nadzieję, że tak - w dół - bo jak kilka razy tej zimy zatankowałem pod korek, żeby sprawdzić zużycie, to wyniki były bardzo niezadowalające...).
__________________


neverending path to perfection..

Ostatnio zmieniany przez andrzejj9 : 17.03.2011 o godz. 18:25
andrzejj9 jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 17.03.2011, 20:04   #508
esem
OldBoy
 
Avatar użytkownika esem
 
Data rejestracji: 18.05.2002
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 3,864
esem jak się przyłoży ma szansę zostać specem <150 - 249 pkt>esem jak się przyłoży ma szansę zostać specem <150 - 249 pkt>
To już pora zmieniać na zimowe
__________________
ASUS DRW-24B3LT
esem jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 17.03.2011, 20:43   #509
joujoujou
Ͼ Ͽ
Zlotowicz
 
Avatar użytkownika joujoujou
 
Data rejestracji: 15.05.2004
Lokalizacja: W domu.
Posty: 38,270
joujoujou ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>joujoujou ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>joujoujou ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>joujoujou ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>joujoujou ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>joujoujou ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>joujoujou ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>joujoujou ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>joujoujou ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>joujoujou ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>joujoujou ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>
Generalnie można przyjąć zasadę, że szersze opony = większa przyczepność (ale niekoniecznie zimą) oraz większe zużycie paliwa.

Kombinacja inna szerokość + inna wysokość z reguły ma wpływ na wskazania licznika - to sobie można przeliczyć - stron w internecie wiele. Choćby www.voxwheels.com
__________________
Pozdrawiam i zapraszam na www.joujoujou.com - całkiem nową galerię zdjęć z Irlandii.
Moje filmy są tutaj.
Forum ZielonaIrlandia.
Problemy i porady wyłącznie na forum.
Prywatne wiadomości lub przez komunikatory będą ignorowane.
joujoujou jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 17.03.2011, 20:56   #510
andrzejj9
the one
CDRinfo VIP
 
Avatar użytkownika andrzejj9
 
Data rejestracji: 08.12.2002
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 17,900
andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>
No ja właśnie wygląda na to, że ten wskaźnik teraz miałem inny (niezamierzenie). Dlatego chcę wrócić do tego, co być powinno. Tylko się nad tą szerokością zastanawiam.

Ale pewnie w takim razie wrócę do 165/65.


Wybór samej opony ograniczyłem do:

- Vredestein Quatrac 3

- Goodyear Vector 5

- Goodyear Vector 4Seasons

Z akcentem na te ostatnie, bo poza opiniami użytkowników, dobrze wypadają też w testach, do których udało mi się dotrzeć.


Jakiś sprawdzony sklep, gdzie nie wcisną dwuletnich leżaków?
__________________


neverending path to perfection..
andrzejj9 jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz na post

Tagi
opony, opony zimowe, wybor opon


Twoje uprawnienia:
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz umieszczać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB codeWłączone
EmotikonkiWłączone
Kody [IMG]Włączone
Kody HTML są Wyłączone

Teleport


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 05:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.