![]() |
Cytat:
Może być zapchany śmieciami (z ON dużo się tego z czasem wytrąca) albo, co gorsza, woda. Najgorsza jest woda, która na mrozie zamarza i może uszkodzić wkład filtra i wtedy te śmieci idą na pompę....co dalej, to się już domyślisz sam. A nowa pompa to kawał szmalu :sciana: No i trzeba lać ruską ropę na Lukoilu, chyba nadal mają tam ruską? Od czasu, jak to leję, a będzie już ładne parę lat, nie mam kłopotów. |
Lukoil, z tego co mi wiadomo, od 2009 bierze z Lotosu, bo nie mają nitki z Rosji...
http://nafta.wnp.pl/lotos-dostarczy-...177_1_0_0.html Cytat:
Do ON dolewa się depresatory. Dolewanie benzyny może się skończyć remontem wtrysków. Poza tym na takim mrozie nie goni się auta od razu na 3k obrotów... nierozgrzany silnik = niespasowane elementy + zbyt gęsty olej = katastrofa. Jak masz turbosprężarkę, to tym bardziej możesz ją załatwić. Powodzenia... :mruga: |
Wcześniej Lukoil brał z Lotosu tylko benzyny, ropę i gaz mieli swoje ruskie. Widocznie to się zmieniło...
W opinii wielu kierowców (już pisałem wczesniej) Lotos ma lepsze paliwa od orlenowskich. Co dodawania benzyny do ON, to widziałem to na własne oczy - Opel zalecał to w instrukcjach do swoich diesli z lat 90-tych. Zapobiegać to miało wytrącaniu się parafiny i blokowaniu filtra paliwa i instalacji wtryskowych. Do nowych generacji silników na pewno jest to ryzykowne. |
dzisiejsze silniki diesla sa wystarczajaco ryzykowne same z siebie :sciana:
|
W starych może tak, w Common Railach bym nie ryzykował.
|
Jeszcze ze 2 lata temu byłem pozytywnie nastawiony do turbodiesli, ale mi przeszło.
Te dzisiejsze diesle to jakaś kpina. Wtryski padają, turbo padaja, pompy padają, oleju żrą 2l na 1000km (czyżby dwusów) i pocą sie olejem. Ehh Najlepsza jednak wolnossąca benzyna z LPG, jak brakuje mocy to V6 :D Turbo fajne, ale jak padnie to kosztowna sprawa. |
jeszcze dodajmy filtry cząstek stałych, auta z duzymi silnikami na tasy (po mieście "duszą się" korkach) a ludzie używają ich jako aut na zakupy :sciana:
no i obsługa chyba droższa :hmm: P.S. mam i miałem tylko benzyniaki ;) |
tylko benzyna, tylko wolnossaca <- IMHO
diesle to na dzisn dzisiejszy strzelanie sobie w kolano |
Cytat:
|
Cytat:
|
stara prawda
fort gówno wort |
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
|
Cytat:
O silnik trzeba dbać! Nie ważne czy benzyna czy olej. Nówki Skody Octavie kupione w firmie żrą olej (silniki VW) i to jest normalne (ASO Skody). Do pierwszej wymiany żrą jak cholera, potem już malutko. Ja mam teraz dieselka i pewnie kolejny to już benzynka będzie, ale... zobaczę... na razie na 1000 km dolałem może 100 ml oleju, więc nie widzę problemu. Teraz wszystko jest robione na 5 lat, potem pada... mojej Carinki silniczek beznyka chodził jak zegarek po 200 kkm... i miał się dobrze jak ją sprzedawałem. |
na codzie widze co sie dzieje z samochodami nowo kupionymi japonskimi i pseudojaponskimi
benzyny - nic sie nie dzieje diesle - sie dzieje wybor jest prosty w d. mam pozorna oszczednosc na spalaniu, skoro potem na wyjezdzie gdzies dalej suto sobie stanie i primo masz problem bo samochod zepsuty, secundo plac za naprawe stara prawda ludowa mowi, ze nie wazne co lejesz do baku, w koncu samochod spali tyle samo kasy to ja wole, by spalal przewidywalnie, znaczy sie na stacji benzynowej, a nie po warsztatach ze nie wspomne o d..ach, co to chca kupowac mikro autka miejskie ale koniecznie w dieslu - nie wazne, ze nie pali mniej, nie wazne, ze jezdzie malo, nie wazne, ze jezdzi po miescie - MUSI byc diesel :sciana: w sumie rozumie - kiedys tak bylo, ze diesel spalil wszystko i jechal dalej za grosze, a benzyny nawalaly ale czasy sie zmienily, sytuacja sie odwrocila, a ludzie nie widza tego |
Żeby tylko te benzynki chciały mieć trochę lepszą charakterystykę momentu obrotowego...
Kiedyś miały, ale obecne wymogi coraz to kolejnych Euro ileś tam skutecznie je wyhamowują. Niby można uturbić, ale...dojdziemy ze stopniem komplikacji i zawodności do dzisiejszych diesli. I tak juz są dostatecznie elektronicznie skomplikowane. |
Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 09:59. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.