Forum CDRinfo.pl

Forum CDRinfo.pl (https://forum.cdrinfo.pl/)
-   Off topic (https://forum.cdrinfo.pl/f5/)
-   -   Czym będziesz jeździł? Wypowiedz się. (https://forum.cdrinfo.pl/f5/czym-bedziesz-jezdzil-wypowiedz-sie-45882/)

Patrix 12.07.2015 18:54

Cytat:

Napisany przez icemac (Post 1329348)
@Patrix
a do czego Ci jakaś super dokładność pomiaru napięcia w samochodzie ?
podstawa to masz wiedzieć, czy alternator ładuje czy nie ...

przed odpaleniem napięcie w kablach, a po odpaleniu napięcie ładowania,
chcę uniknąć w przyszłości rozładowania aku

icemac 13.07.2015 09:31

to kup sobie wskaźnik ładowania w układ np. equus

http://www.conrad.pl/Woltomierz-samo...nrad&pi=842060

a jak będzie Ci źle wskazywało to znaczy, że alternator nie doładowuje aku.

Patrix 13.07.2015 09:58

i gdzie ja go dam co :> to nie tir
aku jest bardzo dobrze ładowany, ale nie będę ze sobą woził multimetra.

misiozol 13.07.2015 10:06

Wez poszukaj w lidlu/aldi co jakis czas sa takie poperdolki samochodowe , w srod nich wystepuje taki wskaznik do akumulatora proste ledowe pokazuje ladowanie/napiecie w spoczynku, zawsze jak chcesz to mozesz nabyc jakies cudo z aliexpress co wsadzasz w gniazdo zapalniczki i monitoruje napiecie ;)

Nie pamietam jak sie dodaje filmiki co by ladnie wygladalo wiec masz linka

https://www.youtube.com/watch?v=xb9FP7pPG_A

Patrix 13.07.2015 10:55

Cytat:

Napisany przez misiozol (Post 1330249)
zawsze jak chcesz to mozesz nabyc jakies cudo z aliexpress co wsadzasz w gniazdo zapalniczki i monitoruje napiecie ;)

Pisałem wyzej, ze kupilem takie cudo i jest do du... ;) Oszukuje.

misiozol 13.07.2015 11:10

Ale co oszukuje ? Tam podawane jest napiecie i musisz wiedziec jak to odczytac , w stanie spoczynku ~12-13V w czasie pracy silnika optymalnie 14.4V z malymi dewiacjami ;)

Patrix 13.07.2015 11:25

Wiam jak to odczytać, dlatego piszę, że oszukuje, porównywałem z multimetrem :)

grzeniu 13.07.2015 11:41

Przecież nie potrzeba nic ponad to, w co wyposażony jest każdy samochód. Sprawdzasz raz miernikiem napięcie żeby się upewnić i masz spokój.
Warunek - do wiarygodnego pomiaru akumulator bezwzględnie musi być w pełni sprawny i naładowany!
Akumulator w spoczynku ok 12,6V, podczas pracy alternatora 14-14,4 (optymalnie 14,2V). Znaczące odchyłki (przy sprawnym altku) oznaczają kończący się akumulator, ale to i tak sam zauważysz bez tych gadżetów.

Patrix 13.07.2015 11:43

dziękuję za uwagi ale mimo to będę szukał takiego urządzenia co nie oszukuje ;)

joujoujou 13.07.2015 12:45

Cytat:

Napisany przez Patrix (Post 1330190)
[...]
chcę uniknąć w przyszłości rozładowania aku

Żaden miernik tego nie zagwarantuje. :P

Do kontroli działania alternatora wystarczy fabrycznie zainstalowana żaróweczka w zegarach, wraz z układem do którego należy.

Jeśli aku jest padnięty/umierający, to nie pomoże miernik, ale wymiana akumulatora.

A jeśli masz lewy pobór, to też tego raczej nie zauważysz, bo będzie rozładowywał akumulator podczas "bezczynności" samochodu. A do tego to zdecydowanie multimetr i badanie obwodów. :P

icemac 13.07.2015 13:56

Cytat:

Napisany przez Patrix (Post 1330260)
dziękuję za uwagi ale mimo to będę szukał takiego urządzenia co nie oszukuje ;)

to się montuje amperomierz w układ ...

wtedy masz jak na widelcu czy układ więcej pobiera niż alternator doładowuje, czy ładuje, czy jest w normie ...


P.S.
ale to też dodatkowy zegar ;)

a jak nie chcesz nic montować to masz CZERWONĄ LAMPKĘ - jak się zapali to znaczy, że ... domyśl się sam
a brakującą połówką volta to nie powinieneś się aż tak przejmować ...


BTW
może Ci też przeładowywać co prowadzi również do uszkodzenia aku, ma to inne objawy niż niedoładowanie, ale to inna historia ;)

sobrus 13.07.2015 14:15

Nom, pomiar napiecia na aku nie mówi kompletnie nic.
Podczas pracy alternatora i tak jest zupełnie inne niż w spoczynku.
W skrajnym wypadku można jechać w na totalnym trupie - póki alternator ładuje będzie OK.
Ponadto nawet dobre napięcie na akumulatorze nie oznacza, że potrafi dać wystarczający prąd rozruchowy.

Jarson 13.07.2015 15:08

W takim wypadku wystarczy sprawdzić napięcie aku podczas rozruchu. Jeśli z nominalnych 12 spadnie do np. 10, 9 - to znaczy, że aku jest już prawie trup. Jeśli spadnie do okolic 7, 6, to niczego nie trzeba sprawdzać miernikiem, po prostu rozrusznik już prawie nie zakręci :szczerb:

misiozol 13.07.2015 16:05

Cytat:

Napisany przez Patrix (Post 1330260)
dziękuję za uwagi ale mimo to będę szukał takiego urządzenia co nie oszukuje ;)

Jesli bardzo chcesz to sa profesjonalne urzadzenia , ale kosztuja tyle co drugi akumulator sa bardzo precyzyjne ;)

BTW. kontrolka nie zawsze sie sprawdza widzialem przypadki przebiegunowania akumulatora ze wzgledu na uszkodzony alternator :szczerb:

Masz cos co ma sens jeszcze w sensownych pieniadzach http://www.aliexpress.com/item/Low-P...357622254.html

lub

http://www.aliexpress.com/item/2015-...330797526.html

DejaVu 13.07.2015 18:26

Ostatnio jak mój golfik był w naprawie , to jeździłem golfem3 brata , on ostatnio korzysta z niego weekendowo , więc troszeczkę go rozruszałem ;) no i okazało się że 7letni aku ma już do dupy :taktak: słabo już kręcił ale dalej golfik zapalał . U mnie aku mam 5letnie i też jeszcze działa :D Dziś odebrałem golfa z naprawy - przyczyną że mi zgasł w drodze był przekaźnik pompy paliwa , a konkretnie to on jest sprawny tylko na wertepach się strząchnął/poluzował mechanik coś mówił o ''zimnych lutach'' i że golfy tak mają :ysz: za nic nie zrobienie ;) wziął 50zł. :>


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 15:52.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.