![]() |
Cytat:
chcę uniknąć w przyszłości rozładowania aku |
to kup sobie wskaźnik ładowania w układ np. equus
http://www.conrad.pl/Woltomierz-samo...nrad&pi=842060 a jak będzie Ci źle wskazywało to znaczy, że alternator nie doładowuje aku. |
i gdzie ja go dam co :> to nie tir
aku jest bardzo dobrze ładowany, ale nie będę ze sobą woził multimetra. |
Wez poszukaj w lidlu/aldi co jakis czas sa takie poperdolki samochodowe , w srod nich wystepuje taki wskaznik do akumulatora proste ledowe pokazuje ladowanie/napiecie w spoczynku, zawsze jak chcesz to mozesz nabyc jakies cudo z aliexpress co wsadzasz w gniazdo zapalniczki i monitoruje napiecie ;)
Nie pamietam jak sie dodaje filmiki co by ladnie wygladalo wiec masz linka https://www.youtube.com/watch?v=xb9FP7pPG_A |
Cytat:
|
Ale co oszukuje ? Tam podawane jest napiecie i musisz wiedziec jak to odczytac , w stanie spoczynku ~12-13V w czasie pracy silnika optymalnie 14.4V z malymi dewiacjami ;)
|
Wiam jak to odczytać, dlatego piszę, że oszukuje, porównywałem z multimetrem :)
|
Przecież nie potrzeba nic ponad to, w co wyposażony jest każdy samochód. Sprawdzasz raz miernikiem napięcie żeby się upewnić i masz spokój.
Warunek - do wiarygodnego pomiaru akumulator bezwzględnie musi być w pełni sprawny i naładowany! Akumulator w spoczynku ok 12,6V, podczas pracy alternatora 14-14,4 (optymalnie 14,2V). Znaczące odchyłki (przy sprawnym altku) oznaczają kończący się akumulator, ale to i tak sam zauważysz bez tych gadżetów. |
dziękuję za uwagi ale mimo to będę szukał takiego urządzenia co nie oszukuje ;)
|
Cytat:
Do kontroli działania alternatora wystarczy fabrycznie zainstalowana żaróweczka w zegarach, wraz z układem do którego należy. Jeśli aku jest padnięty/umierający, to nie pomoże miernik, ale wymiana akumulatora. A jeśli masz lewy pobór, to też tego raczej nie zauważysz, bo będzie rozładowywał akumulator podczas "bezczynności" samochodu. A do tego to zdecydowanie multimetr i badanie obwodów. :P |
Cytat:
wtedy masz jak na widelcu czy układ więcej pobiera niż alternator doładowuje, czy ładuje, czy jest w normie ... P.S. ale to też dodatkowy zegar ;) a jak nie chcesz nic montować to masz CZERWONĄ LAMPKĘ - jak się zapali to znaczy, że ... domyśl się sam a brakującą połówką volta to nie powinieneś się aż tak przejmować ... BTW może Ci też przeładowywać co prowadzi również do uszkodzenia aku, ma to inne objawy niż niedoładowanie, ale to inna historia ;) |
Nom, pomiar napiecia na aku nie mówi kompletnie nic.
Podczas pracy alternatora i tak jest zupełnie inne niż w spoczynku. W skrajnym wypadku można jechać w na totalnym trupie - póki alternator ładuje będzie OK. Ponadto nawet dobre napięcie na akumulatorze nie oznacza, że potrafi dać wystarczający prąd rozruchowy. |
W takim wypadku wystarczy sprawdzić napięcie aku podczas rozruchu. Jeśli z nominalnych 12 spadnie do np. 10, 9 - to znaczy, że aku jest już prawie trup. Jeśli spadnie do okolic 7, 6, to niczego nie trzeba sprawdzać miernikiem, po prostu rozrusznik już prawie nie zakręci :szczerb:
|
Cytat:
BTW. kontrolka nie zawsze sie sprawdza widzialem przypadki przebiegunowania akumulatora ze wzgledu na uszkodzony alternator :szczerb: Masz cos co ma sens jeszcze w sensownych pieniadzach http://www.aliexpress.com/item/Low-P...357622254.html lub http://www.aliexpress.com/item/2015-...330797526.html |
Ostatnio jak mój golfik był w naprawie , to jeździłem golfem3 brata , on ostatnio korzysta z niego weekendowo , więc troszeczkę go rozruszałem ;) no i okazało się że 7letni aku ma już do dupy :taktak: słabo już kręcił ale dalej golfik zapalał . U mnie aku mam 5letnie i też jeszcze działa :D Dziś odebrałem golfa z naprawy - przyczyną że mi zgasł w drodze był przekaźnik pompy paliwa , a konkretnie to on jest sprawny tylko na wertepach się strząchnął/poluzował mechanik coś mówił o ''zimnych lutach'' i że golfy tak mają :ysz: za nic nie zrobienie ;) wziął 50zł. :>
|
Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 15:52. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.