![]() |
Teoretycznie na pudełku powinno to być dokładnie napisane. W przeciwnym razie można reklamować, a przy nieuznanej (z pewnością) reklamacji, oddać sprawę do sądu. Tylko.. kto to u nas robi.. (dlatego to się opłaca).
|
Było w arcie, że trzeba podawać, ale jak ryby leżą w ladzie, to nie ma informacji...
Wniosek - kupować tylko zapakowane, ale jak etykieta będzie ciemnobordowa, z czarnymi napisami maczkiem, to kto to przeczyta? |
Cytat:
|
Żeby tak jeszcze zawsze zawartość zgadzała się z etykietą....
Ileż to razy zdarzyło mi się trafić np śmierdzące masło z terminem ważności jak najbardziej w porządku...teraz już nie czytam, tylko obwąchuję. Masło to jeszcze się da, ale te wszystkie zafoliowane paskudztwa? |
Cytat:
|
reklamacja
Chciałbym zasięgnąć informacji w sprawie mojej reklamacji w sklepie komputerowym "PROLINE".
Sprawa wygląda następująco w dniu 2 marca 2009 oddałem do reklamacji myszkę do komputera, bo przestała działać. Pan w sklepie poinformował mnie ze mam czekać 21 dni roboczych. Odczekałem te 21 dni zadzwoniłem do sklepu i dostałem informacje ze już jest odpowiedz i żeby zgłosić się do sklepu. Po dotarciu do sklepu Pan ze sklepu poinformował mnie ze uznają mi reklamacje, ale nie da się naprawić tej myszki, nie mają takiej samej myszki na stanie i raczej nie będą jej już mieć. Mogę natomiast wybrać sobie inną myszkę z aktualnie będących w magazynie. Ponieważ żadna z proponowanych myszek nie zadawalała mnie, bo oferowane myszki nie były bezprzewodowe, a taką reklamowałem. Poprosiłem o zwrot pieniędzy. Odmówiono mi. Pytanie moje jest takie czy mogą mi odmówić zwrotu gotówki? Jakie mogę podjąć kroki działania? |
Raczej nie mogą odmówić. Szczegóły zapewne rozjaśni któryś z naszych forumowych ekspertów. :na_ucho:
|
Cytat:
Cytat:
|
Zacytowałeś informacje zawarte w piśmie. Natomiast gdyby ktoś chciał znać podstawę prawną, to wszystko jest zawarte tu:
http://www.abc.com.pl/serwis/du/2002/1176.htm |
Warto jeszcze zwrócić uwagę na to, czy reklamowałeś na podstawie gwarancji, czy niezgodności towaru z umową. Niemniej ani tu ani tu (choć w przypadku gwarancji trzeba by się dokładnie przyjrzeć jej zapisom) nie widzę podstaw do odmowy.
|
przy tym drugim moze od razu chciec kase z powrotem. oddal na gwarancje wiec wazne jest to pierwsze. nie zmienia to jednak faktu, ze jesli nie moga naprawic a w cenie jaka zaplacilismy nie ma satysfakcjonujacego nas produktu "na wymiane" musza nam oddac pieniadze
|
Cytat:
|
Powinien być spisany protokół reklamacji i w nim, że reklamujesz w ramach gwarancji bądź niezgodności z umową. Coś takiego dostałem w komputroniku, jak reklamowałem nagrywarkę.
"Gwarancja" jest na podstawie paragonu, bo chinole na nic nie dają gwarancji producenta - te ewentualne roszczenia "załatwia" importer. To wszystko jest wkalkulowane w cenę towaru :taktak: Zasady tej gwarancji są zagadkowe, bo z reguły dostajesz nówkę wzamian, a zdanego szajsu nikt nie naprawia. Dla zwykłego szaraczka odzyskanie kasy graniczy z cudem. Twój przypadek jest ewidentny, ale może wymagać postraszeniem rzecznikiem praw konsumenta, a nawet jakimkolwiek prawnikiem. Jeśli tylko usłyszą, że wiesz o takiej możliwości, sprawa natychmiast okaże się banalnie prosta :) |
Dziś po pracy idę walczyć o swoje. Dla udowodnienia swoich racji mam ze sobą wydruki odpowiednich ustaw i paragrafów, gdyby "nie wiedzieli" o czym mówię.
Najgorsze jest to ze jeśli człowiek nie wie jakie ma praw zgodzi się na wszystko, bo nie wie co może zrobić. Są federacje konsumenckie, ale czy np. za rzecz za którą się wydało np. 5 zł chce się dowodzić swoich praw. Większość ludzi to po prostu olewa, bo to tylko 5 zł. |
Przepraszam ze post pod postem, ale nie mogę już edytować (2 godzinki minęły).
Poszedłem do sklepu ten sam Pan powiedział ze nie zwróci mi pieniędzy tylko da myszkę. Powiedziałem ok tylko ze chcę ten sam model, albo zwrot pieniędzy. Oczywiście gościu powiedział ze nie mają takiej na stanie. Wiec mówię zwrot kasy. Gościu poszedł po kierownika, a on pięknie po stanowczym postawieniu sprawy, albo myszka, albo kasa, zwrócił pieniądze. Dziękuje wszystkim za pomoc :) |
Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 06:45. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.