![]() |
Gdyby ktoś chciał ograniczyć zużycie energii przy internecie na 3G, to niech sobie takie wpisy:
Cytat:
Jeżeli je tam ma, to niech ustawi wartości takie jak podałem. Wymusza to połączenie po UMTS na 3G. Minus tego rozwiązania, to zmniejszenie prędkości łącza. Testowane na CyanogenMod 10.1 @ HTC Sensation |
Ilość załączników: 1
|
To było do przewidzenia, open source niewłaściwie użyte może zniszczyć cały przemysł softwarowy.
Przeżyją tylko ci, którzy potrafią na nim zarabiać. Tak jak Google czy Canonical. Przy okazji przy tych firmach widać, że niekoniecznie są to Ci, którzy mają najwię***312;szy wkład w rozwój. Oczywiście to jest póki co fikcja, ale patrząc jaki poziom osiągają dziś aplikacje open source można być poważnie zaniepokojonym. Utrzymują się tylko giganci którzy byli wcześniej i JESZCZE są lepsi. Reszta może zwijać interes. |
Konferencja Google dla programistów na żywca pod adresem https://developers.google.com/
btw, Samsung Galaxy S4 z czystym Androidem, odblokowanym bootloaderem dostępny w sklepie Google Play. |
Nowe IDE dla programistów aplikacji na platformę Android
|
Dla wszystkich, którzy interesują się grafiką - Google pokazuje ciekawe optymalizacje w Androidzie, aby uzyskać jeszcze płynniejsze działanie systemu.
btw, po konferencji od Google pojawiło mi się ok 96 filmów w RSS :/ Coś czuję, że minie trochę czasu zanim co ciekawsze zobaczę :| |
Fajnie tylko zanim przeciętny telefon będzie mieć nowego androida minie kilka lat, jak teraz standardem jest 2.2/2.3. To jakiś obłęd.
|
Ale tutaj głównie chodziło o pokazanie JAK programować. Błędna implementacja pewnych rozwiązań powoduje min. lagi w UI.
Filmik bardzo ciekawy ;) |
Android Flame War
Caly material o tym jak to MOZE BYC plynnie.
A "inni" maja plynnosc od pierwszej generacji telefonu... |
Znowu wypowiadasz się bez znajomości tematu. Otóż od wersji 4 Android renderuje UI przez GPU. Jeżeli natomiast developer źle napisze aplikacje to mogą wystąpić problemy. Np. w momencie kiedy osoba przesuwa menu aplikacja generuje wiele obliczeń związanych z innymi danymi, albo czeka z menu aby wyświetlić ikony, albo kilkukrotnie tło jest nadpisywane...
Wszystko fajnie pokazuje ten filmik, gdybyś go obejrzał to byś to wiedział i nie pisał durnot jak wyżej. Aha, i iOS w wielu miejscach oszukuje i stąd wrażenie o płynności. --- Kolejne laborki z Google I/O z którymi warto się zapoznać |
No tak, ale można odnieść wrażenie że Android to taki system specjalnej troski.
Jest super, tylko wszyscy wszystko na nim źle robią. Źle go trzymają, źle używają, źle piszą programy, źle kompilują itd tych złych możnaby wyliczać, wspólną ich cechą jest jedynie to że nie mają nic wspólnego z Google, bo Google wszystko robi cacy. Czy Android jest czymś innym niz reszta systemów? Jakoś nikt nie robi godzinnych wykładów o osiąganiu płynności w WP, iOS, PS3 czy X360 czy W8. Tam po prostu wszystko jest płynne, "bo jest". Ale w Androidzie nieeee... to temat rzeka dla wtajemniczonych piątego stopnia. WTF? Tłumaczenie jakoby Android miał jakieś większe tajemne możliwości jest bez sensu, bo po prostu ich nie ma. Nawet jego multitasking prymitywny i z góry ograniczony, bo inaczej nawet osiem rdzeni niemiłosiernie by lagowało. Znamienny też jest fakt, że na Androidzie nawet aplikacja do pierdzenia zdaje się generować w tle jakieś miliony obliczeń podczas gdy bawimy się UI. To jakaś niebywała złośliwość programistów i cóż oni tam obliczają? Systemowe też lagują. I to oczywiście wina wszystkiego, ale nie Androida. Dla mnie to wszystko to głupie tłumaczenie, tyle lat nie mogą sobie poradzić z płynnością, więc IMHO coś jest nie tak w projekcie. Z resztą android jest pełen upierdliwości dla developerów. Np przy zmianie orientacji ekranu cały GUI (ze wszystkimi aktualnymi ustawieniami obiektów) idzie w kosmos. Jeżeli nie zrobiłeś sobie gdzieś backupu to wszystko stracone :hahaha:. Ciekaw jestem czy to nie właśnie takie omijanie pułapek jest tymi "tajemnymi obliczeniami". Zapisz wszystko co sekundę, bo jak OOM się włączy to masz przewalone :> http://stackoverflow.com/questions/5...-rotate-screen Cytat:
|
Berią pisze aplikancję na Adroida i nauczył się strasznie przeklinać.
Jakichś mitycznych developerów tu wymieniasz, a każdy powie że najlepiej pisze się na iOS, nieco gorzej ale niezgorzej na Windowsa, natomiast Android to badziewie, tyle że tanie. Reszta to amplifierzy i inne takie typy. Cytat:
|
maxiu
w ios nie ma plynnosci. to nie render, to animacja i uczucie plynnosci. |
Kolejny ciekawy filmik z Google I/O. Dotyczy projektowania aplikacji.
@Sobrus widziałeś filmik, który wrzuciłem? Nie? Zobacz potem się odnoś. Jak wiadomo przy pisaniu aplikacji jeżeli zastosujemy pewne rozwiazania źle, to efekty mogą być opłakane. Np. sortowanie dużych informacji wolnymi metodami, robienie skomplikowanych rzeczy przy renderowaniu menu itp. Filmik fajnie pokazuje, jak łatwo sprawić aby aplikacja miała problemy z utrzymaniem 60fps. W przypadku Androida programować może zacząć każdy. Jest to dużym plusem, ale ma i minusy. Często aplikacje amatorów są niedopracowane pod względem np. płynności aplikacji. (jeszcze raz zobaczcie filmik). Np. przesuwanie listy aplikacji. Jeżeli taka lista jest tworzona na bieżąco, i czeka przed przesunięciem na wyrenderowanie, jeżeli ktoś w złej kolejności robi pewne rzeczy to potem mogą być tzw. lagi. Jeżeli programowałem w C++/Qt na Winde i chciałem coś zrobić czasochłonnego, a nie wrzuciłem tego do oddzielnego wątku to mroziło mi GUI. Przed wrzucaniem postów aby wrzucić, polecam obejrzeć, poczytać co i jak. @Sobrus w filmiku jest trochę o OpenGL więc nie powinien być nudny ;-) Kolejny o Animacjach itp. |
Nasza aplikacja nie chce trzymać się 60fps. Nom... :szczerb:
@Sobrus Akurat PS3 to nie jest dobry przykład. Jest trudna, dosyć nietypowa i potem są takie efekty jak Orange Box, Portal 2, ES/Fallouty (w ogóle wszystko na ID Tech), Risen 2 itd. |
Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 00:08. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.