Forum CDRinfo.pl

Forum CDRinfo.pl (https://forum.cdrinfo.pl/)
-   Systemy operacyjne i aplikacje (https://forum.cdrinfo.pl/f124/)
-   -   Android Flame War (https://forum.cdrinfo.pl/f124/android-flame-war-89994/)

andy 09.05.2013 23:05

Gdyby ktoś chciał ograniczyć zużycie energii przy internecie na 3G, to niech sobie takie wpisy:
Cytat:

ro.ril.hsdpa.category=1
ro.ril.hsupa.category=1
ro.ril.hsxpa=0
doda do pliku: /system/build.prop

Jeżeli je tam ma, to niech ustawi wartości takie jak podałem. Wymusza to połączenie po UMTS na 3G.
Minus tego rozwiązania, to zmniejszenie prędkości łącza.

Testowane na CyanogenMod 10.1 @ HTC Sensation

andy 14.05.2013 20:35

Ilość załączników: 1
Android deklasuje konkurencję. Nie jest to dobre dla rynku :/

Załącznik 62392

sobrus 14.05.2013 21:28

To było do przewidzenia, open source niewłaściwie użyte może zniszczyć cały przemysł softwarowy.
Przeżyją tylko ci, którzy potrafią na nim zarabiać. Tak jak Google czy Canonical.
Przy okazji przy tych firmach widać, że niekoniecznie są to Ci, którzy mają najwię***312;szy wkład w rozwój.

Oczywiście to jest póki co fikcja, ale patrząc jaki poziom osiągają dziś aplikacje open source można być poważnie zaniepokojonym.
Utrzymują się tylko giganci którzy byli wcześniej i JESZCZE są lepsi. Reszta może zwijać interes.

andy 15.05.2013 19:12

Konferencja Google dla programistów na żywca pod adresem https://developers.google.com/

btw, Samsung Galaxy S4 z czystym Androidem, odblokowanym bootloaderem dostępny w sklepie Google Play.

andy 16.05.2013 19:11

Nowe IDE dla programistów aplikacji na platformę Android

andy 17.05.2013 17:38

Dla wszystkich, którzy interesują się grafiką - Google pokazuje ciekawe optymalizacje w Androidzie, aby uzyskać jeszcze płynniejsze działanie systemu.



btw, po konferencji od Google pojawiło mi się ok 96 filmów w RSS :/ Coś czuję, że minie trochę czasu zanim co ciekawsze zobaczę :|

Berion 17.05.2013 19:22

Fajnie tylko zanim przeciętny telefon będzie mieć nowego androida minie kilka lat, jak teraz standardem jest 2.2/2.3. To jakiś obłęd.

andy 17.05.2013 20:27

Ale tutaj głównie chodziło o pokazanie JAK programować. Błędna implementacja pewnych rozwiązań powoduje min. lagi w UI.

Filmik bardzo ciekawy ;)

M@X 17.05.2013 21:03

Android Flame War
 
Caly material o tym jak to MOZE BYC plynnie.

A "inni" maja plynnosc od pierwszej generacji telefonu...

andy 18.05.2013 11:55

Znowu wypowiadasz się bez znajomości tematu. Otóż od wersji 4 Android renderuje UI przez GPU. Jeżeli natomiast developer źle napisze aplikacje to mogą wystąpić problemy. Np. w momencie kiedy osoba przesuwa menu aplikacja generuje wiele obliczeń związanych z innymi danymi, albo czeka z menu aby wyświetlić ikony, albo kilkukrotnie tło jest nadpisywane...

Wszystko fajnie pokazuje ten filmik, gdybyś go obejrzał to byś to wiedział i nie pisał durnot jak wyżej.

Aha, i iOS w wielu miejscach oszukuje i stąd wrażenie o płynności.


---

Kolejne laborki z Google I/O z którymi warto się zapoznać

sobrus 18.05.2013 14:08

No tak, ale można odnieść wrażenie że Android to taki system specjalnej troski.
Jest super, tylko wszyscy wszystko na nim źle robią. Źle go trzymają, źle używają, źle piszą programy, źle kompilują itd tych złych możnaby wyliczać, wspólną ich cechą jest jedynie to że nie mają nic wspólnego z Google, bo Google wszystko robi cacy.

Czy Android jest czymś innym niz reszta systemów? Jakoś nikt nie robi godzinnych wykładów o osiąganiu płynności w WP, iOS, PS3 czy X360 czy W8. Tam po prostu wszystko jest płynne, "bo jest". Ale w Androidzie nieeee... to temat rzeka dla wtajemniczonych piątego stopnia. WTF? Tłumaczenie jakoby Android miał jakieś większe tajemne możliwości jest bez sensu, bo po prostu ich nie ma.
Nawet jego multitasking prymitywny i z góry ograniczony, bo inaczej nawet osiem rdzeni niemiłosiernie by lagowało.

Znamienny też jest fakt, że na Androidzie nawet aplikacja do pierdzenia zdaje się generować w tle jakieś miliony obliczeń podczas gdy bawimy się UI.
To jakaś niebywała złośliwość programistów i cóż oni tam obliczają? Systemowe też lagują. I to oczywiście wina wszystkiego, ale nie Androida.

Dla mnie to wszystko to głupie tłumaczenie, tyle lat nie mogą sobie poradzić z płynnością, więc IMHO coś jest nie tak w projekcie.
Z resztą android jest pełen upierdliwości dla developerów. Np przy zmianie orientacji ekranu cały GUI (ze wszystkimi aktualnymi ustawieniami obiektów) idzie w kosmos. Jeżeli nie zrobiłeś sobie gdzieś backupu to wszystko stracone :hahaha:. Ciekaw jestem czy to nie właśnie takie omijanie pułapek jest tymi "tajemnymi obliczeniami". Zapisz wszystko co sekundę, bo jak OOM się włączy to masz przewalone :>
http://stackoverflow.com/questions/5...-rotate-screen

Cytat:

By default, when the screen is rotated your Activity is killed and restarted.
Nie no genialne :rotfl: Ale w androidzie tak jest. Aplikacje są uruchamiane i zabijane, chyba tak dla zabawy, na chwilę. Jeszcze dobrze się aplikacja nie zamknie a system odpala ją od nowa. Nawet podczas pracy, bo dlaczego nie :haha: Dla mnie to system zagadka, ale czemu kulawo działa to akurat raczej jasne.

pali8 18.05.2013 17:40

Berią pisze aplikancję na Adroida i nauczył się strasznie przeklinać.

Jakichś mitycznych developerów tu wymieniasz, a każdy powie że najlepiej pisze się na iOS, nieco gorzej ale niezgorzej na Windowsa, natomiast Android to badziewie, tyle że tanie. Reszta to amplifierzy i inne takie typy.


Cytat:

Napisany przez andy (Post 1251302)
Aha, i iOS w wielu miejscach oszukuje i stąd wrażenie płynności.

A wiesz jak działa projektor filmowy? Taki na ten przykład z 1936 roku. Oszukuje czy nie?

demek 18.05.2013 18:02

maxiu
w ios nie ma plynnosci. to nie render, to animacja i uczucie plynnosci.

andy 18.05.2013 21:28

Kolejny ciekawy filmik z Google I/O. Dotyczy projektowania aplikacji.


@Sobrus widziałeś filmik, który wrzuciłem? Nie? Zobacz potem się odnoś.

Jak wiadomo przy pisaniu aplikacji jeżeli zastosujemy pewne rozwiazania źle, to efekty mogą być opłakane. Np. sortowanie dużych informacji wolnymi metodami, robienie skomplikowanych rzeczy przy renderowaniu menu itp. Filmik fajnie pokazuje, jak łatwo sprawić aby aplikacja miała problemy z utrzymaniem 60fps.

W przypadku Androida programować może zacząć każdy. Jest to dużym plusem, ale ma i minusy. Często aplikacje amatorów są niedopracowane pod względem np. płynności aplikacji. (jeszcze raz zobaczcie filmik).
Np. przesuwanie listy aplikacji. Jeżeli taka lista jest tworzona na bieżąco, i czeka przed przesunięciem na wyrenderowanie, jeżeli ktoś w złej kolejności robi pewne rzeczy to potem mogą być tzw. lagi.

Jeżeli programowałem w C++/Qt na Winde i chciałem coś zrobić czasochłonnego, a nie wrzuciłem tego do oddzielnego wątku to mroziło mi GUI.

Przed wrzucaniem postów aby wrzucić, polecam obejrzeć, poczytać co i jak. @Sobrus w filmiku jest trochę o OpenGL więc nie powinien być nudny ;-)


Kolejny o Animacjach itp.

Berion 18.05.2013 22:48

Nasza aplikacja nie chce trzymać się 60fps. Nom... :szczerb:

@Sobrus
Akurat PS3 to nie jest dobry przykład. Jest trudna, dosyć nietypowa i potem są takie efekty jak Orange Box, Portal 2, ES/Fallouty (w ogóle wszystko na ID Tech), Risen 2 itd.


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 00:08.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.