![]() |
Ciapek nie pisałem że chodzi o VW, nie wiem która firma tak robi.
Co do DSG to jest faktycznie bardzo szybka i nie wątpie że jeździ się nią bardzo przyjemnie - ale ma jedna wadę. Potrafi zmieniać obroty silnika w ułamku sekundy. Jaki wpływ ma coś takiego na silnik, koło dwumasowe itd? Obawiam się że marny. A jeżeli DSG padnie, czy da się ją obecnie w ogóle naprawić (i za ile)? Koło dwumasowe czy sprzęgło do nowych aut to często kilka tys złotych... gdzie więc oszczędności obiecywane przez producentów "ekonomicznych i dynamicznych" samochodów? Albo chwalenie się emisją CO2 jeżeli silnik pije olej i kopci jak lokomotywa?... Zostawiam na bok kwestie tego czy kogoś stać czy nie, rozpatruje sam fakt, że nowe auta są znacznie droższe - a nie są lepsze (pomijając że są bezpieczniejsze i lepiej wyposażone - bo to fakt niezaprzeczalny). Częściowo winę ponosi UE, która nakłada absurdalne normy i ograniczenia. |
z tym co piszesz jakie są nowe auta oczywiście się zgodzę. Niestety takie czasy i trzeba im jakoś sprostać i każdego kiedyś będzie czekało obcowanie z takim nowszym autem.
Przyznaje, że odczuwam już to, ale mówi się trudno "coś za coś". Przykład... wymieniałem manetkę zmiany kierunków jazdy w Touranie. To samo robiłem w Polo. w Polo-manetka nowa zamiennik-30 zł. Wymiana następne 30 zł bo wyjmuje się kierownice i wkłada manetkę i jedziesz dalej. W Touranie-długo szukałem fajnego egzemplarza z używek i znalazłem-120 zł. Wymiana 160 zł. A to skrócona instrukcja działania: Poduszka do zdjęcia, kierownica, obudowy kolumny kierownicy, pierścień slizgowy, sterownik pod kierownicą. Potrzebny jest VCDS-zakodowanie sensoru G85 co ma też wpływ na prawidłowe działanie G269 no i w końcu adaptacja Steering Limit Stop. I do tego skasowanie błędu poduszki który powinien też się pojawić. Do tego dochodzi zakodowanie tempomatu. Tego nie zrobi już "Pan Zbyszek z garażu obok". Całkowity koszt usługi z wymianą manetki na nową w ASO VW to ok. 500 zł. Jak padnie DSG szuka się używki na rynku wtórnym. Ja kupowałem auto od gościa który handluje tylko Touranami. Dostałem rok gwarancji na turbo, dwumasę. Sam tez pytałem o DSG to ma kilka na stanie z używek. Nowa DSG? 15 000 zł :rotfl: Więc musiałbym upaść na głowę żeby na to się szarpnąć :) Dowiem się o wpływ DSG na silnik bo to mnie zaciekawiło, ale uważam że ciężej dorżnąć auto z automatem. |
Otóż to, każdy kiedyś będzie musiał kupić nowsze auto i wtedy będzie problem.
Obserwuje czasem sprzedaż samochodów flotowych w naszej firmie (diesle). Kilkuletnie auta i każde jedno ma uwalone turbo, dwumasę i sprzęgło. Wiadomo o służbowe sie nie dba, ale i tak niefajnie to wygląda. Żeby można było coś kupić na rynku wtórnym najpierw ta część musi przeżyć auto ;) A jeżeli coś często pada - to po prostu jest nie do dostania. |
osobiście nie kupiłbym używanej skrzyni biegów tym bardziej automatycznej, lepiej (pewniej) zrobić jej kapitalny remont, jeśli chodzi o nowoczesne diesle 2,0 TDI od VW to jeśli nie są to wersje CR produkowane po 2008r. a PD to wystąpienie awarii po przejechaniu 100 tyś km graniczy z pewnością... dlatego właśnie przestałem lubieć grupę VW inna sprawa do silniki TSI które są może i dynamiczne ale... palą więcej niż te produkowane z przed 30 lat
|
Kupiłem 125p 1987 rok pierwszy właściciel od nowości, oryginalny przebieg 41500 km.
W kwietniu idzie na żółte blachy :D |
Gratuluje i zazdroszcze!
125p to jeden z niewielu samochodow ktory wzbudza we mnie emocje :-)! |
Ilość załączników: 1
Miałem 3 takie.
Bardzo fajne autko - żeby tylko nie rdzewiało tak okrutnie. ;) Pierwsze było z 1978 roku, drugie z 1986, trzecie z 1990. To jest trzeci fiat - jedyne zdjęcie jakie mam: Załącznik 58786 A jaki był stuningowany... :haha: |
No ten właśnie nie ma w ogóle rdzy !!
Całe życie garażowany. |
Ilość załączników: 1
zakupiłem kółka do "trumniarki" :jupi: - czekają na przyjazd do Polski
felgi z lat 70' ;) - Cosmic - klasyki, ciężko dostępne |
jak zrobisz ten twoj trumnowóz to wrzuc zdjecia albo przerób to na wóz ghostbastersów
|
Cytat:
Jeśli remont to na prawde jakiś specjalista, który nie pogorszy sprawy. Zawszę są też "rozbitki" z przebiegami po 20 000 km. Proponuje także powchodzić na fora, poczytać opinie użytkowników aut grupy VW. Większość z nas ma przebiegi od 150 000 do ponad 300 000 km. Nie słyszałem o ani jednym kapitalnym remoncie. Być może dlatego, że to grono osób nadwyraz dbających o auta, regularnie niwelujących każdą usterkę, a wymieniane części są albo od producenta, albo zamienniki dobrej jakości. A TSI? Polo 1.1 - 105 KM. Pali tyle samo co TDI. Kolego kupował nowe, porównywał osiądi i padło na TSI. Nie wiem skąd takie dane masz. Dalej-kolega kupił 2 letnie Scirocco TSI. Niezwykle zadowolony z osiągów i ekonomii po przesiadce z Audi S6. |
S6 -> TSI
To jak porównać malucha z V6 ... |
Cytat:
|
Cytat:
I rdzewiał, bo jeździł. :P |
Ja miałem kalendarz z dużym fiatem, też rdzewiał. :szczerb:
|
Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 16:04. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.