![]() |
Ilość załączników: 1
|
Jeszcze będzie ganiał po Nizinie Wschodnioeuropejskiej :szczerb:
|
Wcale nie zgnity :O
|
Jeździłem ostatnio moim traktorem 1,9D tylko po miejscowych wsiach, jak jechałem do miasta, to go zostawiałem na przystanku i dalej autobusem, na 290 kilometrów zjarała 26 litrów, klimatyzacja włączana na chwilę w celu odparowania szyb, kilka razy stał pod sklepem z włączonym silnikiem, żeby matka nie zmarzli, czyli wyszło 8.9 na setkę... :blink:
Przy normalnej jeździe pali około 7. Sąsiad na działce miał malucha, którym tylko po zakupy jeździł do sklepu po rozwalonej piaskowej drodze jakieś 2,5 kilometra w jedną stronę, palił mu coś koło 20 na 100. I teraz można rozmawiać jakie auto ile pali. :sciana: |
Każde auto w końcu tyle spali, ile mu nalali.
My na ostatnim wyjeździe w góry spaliliśmy 8 l LPG na 100, co jest bardzo zacnym wynikiem. Zwykle auto pali nam koło dyszki. Dziś byłem z samochodem na stacji kontroli pojazdów, przeszedł badanie bez problemów i w nagrodę dostał 12 litrów benzyny - do końca roku powinno wystarczyć na rozgrzewanie silnika, szczególnie że dopiero czasem zaczynała mrugać rezerwa (a więc w baku przed tankowaniem było jeszcze ok. 5-7 litrów). |
Ja mam nabite teraz do pełna 60 litrów, mam nadzieję, że przed wielkimi mrozami to spalę, ale jeżdżąc średnio 10 kilometrów dziennie może być ciężko.
Orlen handluje 3 rodzajami ropy w jednej cenie, taką do zera stopni, do minus 10 i -22, poza tym jest diesel arctik, ale dużo droższy, więc ciężko go będzie znaleźć :] I teraz jak mają paliwo do zera, doleją tego do -10, to wyjdzie minus 5 jak tamtego było mało, jak chlapną potem -22, to będzie -12 i tajemnica czemu u nas diesle zimą często nie palą. http://www.orlen.pl/PL/DLABIZNESU/PA...eselUltra.aspx |
Mojemu najbardziej smakuje Lotos Dynamic. Dziś spróbuję zatankować na Statoilu, którego mi prawie pod nosem postawili niedawno. Oni też biorą z Lotosu. :mruga:
Co do zimowego, przejściowego, to uważam, że nie ma się co pierdzielić i dolać dobrego depresatora. Dolałem do ostatniego tankowania Skydd Arrow i będę dolewał dalej, bo bez tego Madzia miała w zeszłym roku problemy, mimo, że diesel zimowy już dawno miał być na stacjach. Problemem mojej Madzi jest to, że świece żarowe się włączają dopiero ok. 0 stopni. Ma problem np. przy +2, gdzie komputer "uważa", że jest "za ciepło" i nie włącza świec. |
Diesel Gold, tak się to na Statoilu nazywa, silnik zmienił dźwięk, przy ostrym przyspieszaniu nie widać dymu, a wlałem tego dwadzieścia parę litrów, czyli nawet nie pół baku. W mrozy jest jeszcze wersja naprawdę zimowa, droższe to paliwo jest, ale co zrobić, cała zima jest droższa, :]
|
Kup sobie nowe ałto, to zimą zapalać będzie bez łaski.
Albo benzyniaka :idea: |
Pożycz 50 tysięcy. :>
|
Podejrzewam, że Gold = Dynamic, skoro z Lotosu biorą.
|
trzeba bedzie znow prawdziwa ruska rope zalatwic na zime :D
|
Jak się ruscy z bazy nieopodal wyprowadzali, to miałem spore zapasy, nawet nie było mowy, żeby nie zapalić w największy mróz. :spoko:
Ona nawet inny zapach miała... |
ta co byla w poprzednia zimy, zalana do peugeota (chyba 607) dala rade jak auto stalo dwa dni w najwiekszym mrozie...poklekotal i odpalil
ogolnie nie bylo niezadowolonych. mam nadzieje, ze w tym roku bedzie wiecej :D nie jestem znawca paliw ale faktycznie zapach jakis inny byl |
|
Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 05:25. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.