Forum CDRinfo.pl

Forum CDRinfo.pl (https://forum.cdrinfo.pl/)
-   Off topic (https://forum.cdrinfo.pl/f5/)
-   -   Czym będziesz jeździł? Wypowiedz się. (https://forum.cdrinfo.pl/f5/czym-bedziesz-jezdzil-wypowiedz-sie-45882/)

superrrmario 15.03.2016 19:58

Cytat:

Napisany przez grzeniu (Post 1355266)
Dajcie spokój, mówimy o zwykłych ałtach
W ducacie jest 5l oleju w misce, Fiat w swojej książce do niego pisze o wymianach co 48 kkm, albo co dwa lata, albo gdy ECU wyczuje pogorszenie jego parametrów (dpf) i zasygnalizuje konieczność wymiany.

Mamy Cię!!

grzeniu 15.03.2016 20:13

No ja cię bardzo prącię. :sciana:
Widać, że jeździsz bmw :rotfl:

joujoujou 15.03.2016 20:37

IMO głupotą jest oszczędzanie na kosztach kosztem kosztownego silnika i jego żywotnie żywotnych komponentów, szczególnie że w małych klekotach mało oleju wchodzi.

Dlatego Olki klekot został przeprogramowany by informować o wymianach oleju tradycyjnie, co 10 tysięcy kilometrów, pomimo holcbagenowej normy 507.00 czy jak jej tam. Tym bardziej że wyposażony jest w okryty niesławną niesławą motorek o kodzie BXE, w którym pomysłowi Niemcy z niemieckiej Niemcowni korbowody chyba z papieru zrobili.

misiozol 15.03.2016 20:41

Cytat:

Napisany przez grzeniu (Post 1355266)
Dajcie spokój, mówimy o zwykłych ałtach
W ducacie jest 5l oleju w misce, Fiat w swojej książce do niego pisze o wymianach co 48 kkm, albo co dwa lata, albo gdy ECU wyczuje pogorszenie jego parametrów (dpf) i zasygnalizuje konieczność wymiany.

20k to jest max i to na pelnym syntetyku zadnym podrasowanym minerale typu castrol i inne badziewia ;)

Cytat:

Napisany przez joujoujou (Post 1355275)
IMO głupotą jest oszczędzanie na kosztach kosztem kosztownego silnika i jego żywotnie żywotnych komponentów, szczególnie że w małych klekotach mało oleju wchodzi.

Dlatego Olki klekot został przeprogramowany by informować o wymianach oleju tradycyjnie, co 10 tysięcy kilometrów, pomimo holcbagenowej normy 507.00 czy jak jej tam. Tym bardziej że wyposażony jest w okryty niesławną niesławą motorek o kodzie BXE, w którym pomysłowi Niemcy z niemieckiej Niemcowni korbowody chyba z papieru zrobili.

norma 507 nie ma nic do tego ile mozna wykonac na danym oleju jedyne o czym ona swiadczy to tyle ze olej ma miec niska zawatrosc popiolu oraz siarki zeby nie zajechac dpf, mozna miec olej longlife 507 0w30 i zrobic na nim 20k , mozna miec olej 507 mineralny i zrobic na nim 10km i wymienic ;)

joujoujou 15.03.2016 20:44

Jaki konkretnie pełen syntetyk masz na myśli?

misiozol 15.03.2016 21:00

W swiecie moto olejowym jest pewna sciema co poniektozy producenci tacy jak castrol oraz pare innych produkuja olej a'la syntetyczny baza jest mineralna a markowany jest jako syntetyk a za wiele z nim nie ma wspolnego tylko tyle ze ma 0w30 w napisie i ze jest syntetyczny , na razie mobil jest w pelni syntetyczny z bardziej znanych ja kupywalem Fuchs , Mannol i Carlube ,Mobil itd. najczystrze silniki byly po fuchs i mobilu niestety tutaj jakosc idzie z cena , z olejami teraz jest loteria bo nie kazdy 0w30 syntetyk jest produkowany na bazie syntetycznej i nie moze zostac uzyty jako longlife ;)

joujoujou 15.03.2016 21:36

To nie do końca tak. To nie ściema, ale zbyt liberalne przepisy normatywne. Najprościej znaleźć zdjęcie opakowania (albo MSDS) dla tej samej wersji oleju ale na rynek niemiecki. Ichnie przepisy nie pozwalają (inaczej niż wszędzie indziej) na oznaczanie hydrocrackowanych minerałów jako syntetyki. AFAIK wszystkie Mobile niestety też są tylko HC.

Prawdziwy syntetyk to w obecnych czasach niezwykle rzadki widok.

http://www.sortoil.com/produkty/
http://www.ravenol.pl/37-oleje-silnikowe

Amsoil, seria Signature, linkiem nie rzucę. :mruga:

superrrmario 15.03.2016 21:59

Ups, to mój valvoline też jest oszukany?

Jarson 15.03.2016 22:25

Cytat:

Napisany przez ed hunter (Post 1355263)
/Do tego w czapeczce :P

Powiedz to mojemu znajomemu co TIRa pogania, on ma wymianę co 150k. :D

W nowych tirach tak można. My w swoich z przebiegiem c.a. 500 kkm już po 50-60 kkm widzimy, że czas najwyższy. Oczywiście również dlatego, że olej po takim przebiegu trzeba lać gęstszy, a więc i mniej trwały.

W osobówkach natomiast trzymam się - tak jak jujek - 10 kkm bez względu na to, co widzę pod korkiem. Owszem, nie jestem absolutnie pedantyczny i zdarza mi się przeciągnąć do 11, nawet 12 kkm, ale to max. Mój znajomy robi tak samo, mówiąc, że lepiej wymienić częściej, a na gorszej jakości niż rzadziej na markowy. Cóż, a jeszcze lepiej jest zawsze lać markowy :D Staram się kupować więcej jak tylko w mojej hurtowni mają jakąś promocję na lepsze oleje, ostatnio kupiłem tak dwie czwórki (zapomniałem jakiego, ale markowy i ponoć nawet rozlewany w Szwecji, a nie z beczek w Polsce) za bodajże 55 zł/szt (mogę się mylić co do ceny, ale w każdym razie taniej, niż w sklepach motoryzacyjnych kosztuje najtańszy olej GM).

icemac 30.03.2016 11:48

Ilość załączników: 1
leśne zboku drogi :P

--edit--
przejechane mamy "już" jakieś 2k km - auto spisuje się dobrze, coś tam wyskoczyło, ale to na szczęście pierdoły, silnik zdrowy jak cholera, ogólnie jesteśmy ciągle zadowoleni :)

na wyprawy z psiakami się nadaje

ed hunter 30.03.2016 19:22

Mówiłem, że po parkach będzie jeździł... :sciana:

Zetoxa 30.03.2016 20:02

ależ wandal k***a

misiozol 30.03.2016 22:20

:bicz:

grzeniu 30.03.2016 22:41

A psy poleciały obszczać drzewa i walnąć kupkę na ścieżce k***a

Jarson 31.03.2016 13:13

Moi drodzy, ja rozumiem, że dzieci, zapytane, mogą podawać jako miejsce pochodzenia mleka fabrykę. Jednak Ed? Mieszkający tam, gdzie mieszka? Grzeniu? Robiący to, co robi? Zetoxa? Pamiętający nieprzebyte puszcze za Mieszka I? Misiozol? Człowiek światły i bywały w świecie, a przynajmniej w Europie? Łobuzy! To jest las nie park :P


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 23:49.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.