![]() |
Twórcy Dodge'a Tomahawka zapewniali, że ich monstrum pojedzie nawet 600 km/h. Co rzecz jasna było wierutną bzdurą, mam poważne wątpliwości, czy na takiej konstrukcji kierowca w ogóle byłby w stanie się przy takiej prędkości utrzymać na siedzeniu.
To jest niemal identyczna konstrukcja. Niezbyt praktyczna, zapewne bardziej niebezpieczna niż zwykły jednoślad, no i raczej wątpię, czy ma szansę nie podzielić losu poprzednika. Co nie zmienia faktu - i sam się sobie dziwię, że to piszę - że ten model jest na swój sposób ładny. |
Zapewnienia, że pojedzie 600 to bujanie w obłokach. Nie sądzę, żeby to było nawet teoretycznie możliwe, już nie mówiąc o realnej możliwości sprawdzenia tego.
A praktyczność? W normalnym użytkowaniu żadna, ale np na autostradach....pytanie jak się na tym siedzi, bo siedzenie wygląda jak jakaś katapulta (tylko pytanie gdzie jest przycisk). Dlatego napisałem wyżej "ciekawostka" motoryzacyjna z Genewy 2016. Gdybyś znatomiast zapytał o cenę, to podejrzewam że nawet producent byłby zaskoczony i nie potrafił sensownie odpowiedzieć :D Mnie natomiast zadziwiła waga tego bolidu. Ponoć waży tylko 400kg. To bardzo mało jak na V8 i 450 KM. W tej kategorii wagowej kręcą się i normalne motocykle, np Honda GoldWing. Tak w sumie na to patrząc, to stosunek mocy do masy całkiem podobny jak w Chironie. Gdybym miał zgadywać, to powiedziałbym że od 0-100 zrobi w jakieś 2,5s, od 0-200 może w 7-7,5s......a max gdzieś w okolicach 400. Te 400 to taka magiczna granica, którą trudno przekroczyć choćby ze względu na sposób napędu, i zwiększanie ilości koni nic nie daje. Trochę trudno po jednym zdjęciu ocenić aerodynamikę, ale może być mniej korzystna (zwłaszcza z kierowcą) niż w Chironie czy Koenigseggu. |
Kiedys tak mowili o 300 km/h :spoko:. Moze jeszcze nie czas przez brak mozliwosci technicznych, ale w koncu uda sie przekroczyc i 600 :-).
|
Grzeniu masz problemy z dpf w Ducato?
|
Nie. Przez 50 kkm chyba jeszcze nigdy się nie właczył z wypalaniem, albo ja o tym nie wiem.
Tam jest kontrolka od dpf, ale ona jeszcze nigdy się nie zapaliła....więc sam nie wiem, czy ona pokazuje włączoną procedurę dopalania, czy jest od sygnalizacji awarii. |
no to w moim też nigdy się nie zapaliła, a filter się za*******ił i kicha, ja przelatałem 210 tyś. a pierwsze problemy pojawiły się po ok. 180 tyś., przepalanie komputerowe nic nie dało, czyszczenie chemiczne nic nie dało, wymiana na filtr regenerowany też problemy, chyba pozostaje wycinka :P
|
A w jakim stanie jest silnik? Sprawdzali wtryski i spalanie? Dużo jeździsz w trasach, więc teoretycznie idealne warunki pracy silnika i nie powinno być sadzy.
Jeśli wymiana na regenerowany nie rozwiązuje problemów, to każe się zastanowić i szukać przyczyn. A wycinka jest pewnym rozwiązaniem (nielegalnym), o ile nie zacznie po tym dymić. Wtedy zjajczą cię każde pały widząc z daleka. Ty masz chyba silnik 2.2? Słyszałem wiele niepochlebnych opinii o nim. Nic konkretnego, ale uważany jest za najgorszy (wręcz nieudany) silnik Fiata w Ducatach. Nie zgłębiałem tematu, ale może poszperaj po necie i coś ciekawego znajdziesz. W sumie po przebiegu 200 kkm w dzisiejszych autach można już oczekiwać wszystkiego. |
eee mam tylko 2,0 to jeszcze większy badziew, zresztą już tego nie produkują, silnik od początku źre olej co wielokrotnie było zgłaszane na przeglądach, a co Fiat kwalifikował jako norma, myślę że to właściwa przyczyna problemów
|
No tak - jak żre olej to kicha. To zapewne jest źródłem wszystkich problemów z dpf.
W takim razie wycinka dpf albo remont silnika....czy raczej wymiana wyjdzie taniej. Żeby tylko nie było, że dym widać z daleka, bo będzie kicha. A mój oleju nie bierze nic. Na razie, i mam nadzieję że mnie to nie dotknie. |
no ale Ty masz chyba 3 litrówkę ?
|
Nie, mam 2,3 150KM
|
Generalnie sadza to nie problem w dpf tylko popiol powoduje ze dpf konczy zycie ;) mozna wycinke zrobic i softowo wywalic ale to rozwiazanie wiaze sie z "kontrola w niemczech auto jest zlomowane w polsce tez to nastapi za jakis czas" , rozwiazanie drugie dual map i softowe wywalenie koszt wiekszy ale pewniejsze ze w razie kontroli jak sie uda na czas przelacyc na oryginalna mape auto zostaje w naszym posiadaniu ( polaka ) koszt wiekszy , ostatnie rozwiazanie emulator dpf koszt najwiekszy ale najpewniejszy komputer zawsze mysli ze ma dpf i duzo mu brakuje do zapelnienia i nie ma ingerencji w soft kompa metoda praktycznie nie wykrywalna chyba ze rozbiora auto na czynniki i znajda emulator koszt najwiekszy ale najpewniejszy ;) . Odnosnie spalania oleju silnik kwalifikuje sie do remonu jesli spala wiecej niz stan z bagnetu na przebieg od/do wymiany usredniajac 10/15kkm
|
Jak kilka lat temu kuzyn podjechał z oplem 1.8 16v który potrafił wypić 1l/100km do ASO to go poinformowano że to norma bo jest luzno spasowany a norma spalania oleju jest w instrukcji napisana.
Pamiętam na trasę do Berlina i z powrotem kupiliśmy 5 oleju jakby co :D , po roku dolewania sprzedał go bo to strasznie wqrwiajace było U mnie Hania też łyknie jak się na trasie się pogoni , ale to tak 100ml na 100km |
Łysy z Wichrowych Wzgórz tłumaczył wam, że dizel to zuo! ;p
|
On sie nie zna, klekot jest gut ;)
|
Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 16:03. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.