![]() |
Cytat:
To już prędzej hybryda, choć też nie jest ideałem. :nieee: |
Genralnie jest kicha z pojazdami elektrycznymi ze wzgledu na akumulatory.
Każde dziecko wie, że samochód musi być lekki. Jak jest ciężki, to spala więcej paliwa. Do tej pory samochody były coraz cięższe ze względu na wyposażenie albo bezpieczeństwo - silniki spalinowe zaś są coraz lżejsze. A tu nagle kilkaset kg toskycznych akumulatorów w podłodze i bagażniku, do wymiany co pare lat. Eco. Do tego dochodzą spore straty energii podczas przesyłu liniami wysokiego napięcia oraz podczas procesu ładowania. Owszem w spalinowych sprawnosć jest niska, ale chociaż mamy grzanie w zimie (u nas to większość roku w aucie trzeba się grzać), a tu co? farelkę sobie można wstawić? Samochody elektryczne to pomyłka moim zdaniem, tym bardziej ze do produkcji paliwa spalamy tysiące ton węgla brunatnego, a co powstaje przy produkcji ogniw nawet nie chce wiedzieć.... A jeszcze mam jedno pytanie - przedziurawiony/złamany akumulator Li-Ion zapala się i wybucha...to samo w przypadku zwarcia...troche słabo co? Podczas wypadku akumulatory mogą zostać zmiażdżone. I co wtedy? A jeżeli samochód będzie miał 20 lat, podgnije i zrobi się gdzieś jakieś zwarcie? |
Te samochody nie wytrzymają 20 lat. :haha:
|
Akurat straty energii podczas przesyłu liniami wysokiego napięcia nie są spore...w każdym razie przy reszcie balastu związanego z tą technologią można uznać je za pomijalne.
Poza tym cena tych zabawek na razie skutecznie hamuje potencjalnych nabywców. Taka toyota, chyba auris, w wersji hybrydowej kosztuje ok 130k pln k***a Przecież nikt normalny tego nie kupi. |
Gdzieś widziałem porównanie elektrycznej i spalinowej wersji jakiegoś małego fiata.
Wyszło że za różnicę w cenie możnaby przejechać kilkaset tys km. Na benzynie :hahaha: Po co w ogóle to produkują, skoro ten fiat rozleci się zanim koszt się zwróci ... i to przy założeniu że prąd jest za darmo. Potem się okazało że firmy muszą dopłacac duże sumy (!!!) do każdego sprzedanego egzemplarza samochodu na prąd. I robią to chętnie, a wiecie dlaczego? Bo z takim modelem w ofercie maleje im średnia emisja CO2, którą muszą wyrobić a nie dają rady bez oszukiwania. :sciana: edit: fiat 500 - 10,500 euro fiat 500 elektryczny - 36 900 euro (23 900 bez baterii :hahaha: z abonamentem 150eur miesiecznie) Prędkość maksymalna 120km/h, ładowanie 8h. Różnica w cenie kompletnego auta 26000 euro :rotfl: Cena litra Pb w Niemczech (obecna) 1.61euro spalanie przyjmijmy 7l/100 (być może nawet mniej?) za 26000 euro przejedziemy 230.000km :rotfl: a gdzie cena prądu? http://www.orange.pl/kid,4000000496,...w,article.html |
Na prąd, to fajne są rowery. :]
|
ja nawet rover mam na benzynę :>
|
Załóż sobie dynamo i będziesz miał hybrydę :D
|
Ale w nim jest alternator i akumulator - więc już mam hybrydę :taktak:
I podtlenek LPG też. |
To nie to samo.
Alternator działa tylko razem z benzyną a dynamo będziesz pedałami kręcił :rotfl: czyli będzie zmiana napędu. Parę duperelek jeszcze przerobisz i będzie git :spoko: |
Wypraszam sobie, ja nic nie będę pedałami kręcił ani zmieniał napędu i duperelek.
Jestem homofobiczny i nietolerancyjny :D |
czesta zmiana duperelki jest wiecej niz wskazana
w koncu czlowiek sie uczy cale zycie... |
a wracajac na powaznie do tematu, to przeciez polscy taksiaze juz dawno rozwiazali proble energetyczny
olej rozlinny i nastoletni diesel od Miecia tanio - zuzyta frytura jest za grosze ekologicznie - silnik emituje CO2, to fakt, ale przeciez ten CO2 to nie wykpany spod ziemi, tylko zasymilowany przez rozliny zaledwie pare miesiecy wczesniej gdyby wszystkie samochody jezdzily na oleju rozlinnym to efektywna emisja gazow ciepalnianych wynosila by zero w cyklu zaledwie kilkumiesiecznym ale po co myslec lepiej zbijac kokosy na nowych, niczemu nie sluzacych technologiach i udawac ekologow (czy ktos policzyl szkody dla srodowiska zwiazane z produkcja i utylizacja akumulatorw? ot pytanie retoryczne) |
Tylko to nigdy nie przejdzie. Na olej po frytkach nie ma akcyzy :]
|
Temat stary jak rzeka.
Pomysłów na ekologiczne paliwo jest masa, z kukurydzy, z jabłek. Polska też mogłaby sobie produkowac ekologiczne paliwo. Tylko jest problem, że nowe auta na tym nie pojadą. Mamy przecież bioester i nie wiem czy jakiś szaleniec leje to do common raila. |
Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 05:00. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.